پیشگیری از بیماری‌ها یکی از اولویت‌های اصلی دولت است


معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت است که باید به دقت پیگیری شود.

به گزارش سادس علیرضا رئیسی در سفر به استان بوشهر ضمن بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شهری دالکی گفت: پیگیری بهداشت و درمان، هر دو وظیفه ما در مراکز خدمات جامع سلامت است اما باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای صورت گیرد که به سمت پیشگیری از بیماری‌ها حرکت کنیم.

وی افزود: بهورزان در خانه‌های بهداشت و مراقبان سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری در بحث پیشگیری از بیماری‌ها نقش  اساسی برعهده دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات باید در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت به گونه‌ای پیش رود که ضمن حفظ، توسعه و تقویت امکانات و نیروی انسانی بخش درمان، بحث پیشگیری از بیماری‌ها را نیز بیش از گذشته دنبال کنیم.

رئیسی با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر، تهدید جدی برای نظام سلامت و مردم هستند، گفت: با توجه به پتانسیل‌ خوب موجود در استان بوشهر باید این استان در مباحث پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع، پزشکی خانواده و به ویژه بهداشت دهان و دندان و حذف پوسیدگی دندان دانش آموزان پیشرو باشد.

به گزارش وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این سفر از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شهری دالکی بازدید کرد همچنین نحوه ارائه خدمات مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شهری دالکی و ثبت فعالیت‌های آنان را در سامانه یکپارچه بهداشت مورد بررسی قرار داد سپس ضمن بازدید از صنوف حساس در شهر دالکی، از یک رستوران بازرسی بهداشتی به عمل آورد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *