تمهيدات لازم براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني(ع) انديشيده شده است

فرماندار ايلام با اشاره به اينکه هم اکنون جهت استقبال از زائران اربعين حسيني آمادگي کامل در شهرستان وجود دارد گفت: تمهيدات لازم براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني(ع) در سطح شهرستان انديشيده شده است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،”ناصر خوشخبر” در نشست هماهنگي ستاد اربعين شهرستان ايلام اظهار داشت: با اتخاذ تدابير و اقدامات به عمل آمده هيچ گونه مشکلي براي اسکان زائران در سطح شهرستان وجود ندارد و در اين زمينه مساجد، خوابگاه ها و مهمانسراها تجهيز و از لحاظ گرمايشي نيز سيستم هاي مورد نياز تامين شده تا مشکلي در اين زمينه نداشته باشيم.

وي افزود: در بخش حمل و نقل و پارکينگ خودروها ، برنامه ريزي هاي لازم براي اين ايام انجام شده، ضمن اينکه چند مکان براي پارک خودروهاي زائران در سطح شهر در نظر گرفته شده است.

فرماندار ايلام تاکيد کرد: سرويس هاي بهداشتي نيز در مسير تردد زائران تجهيز شده و تعداد چشمه هاي دستشويي نسبت به سال قبل افزايش يافته است.

خوشخبر گفت: به منظور مهيا کردن امکانات پذيرايي از زائران اربعين حسيني(ع) ، امسال ايستگاه هاي صلواتي بين راهي در ورودي و خروجي شهرستان ايلام نيز برپا مي شود.

وي اضافه کرد: آنچه که بيش از همه براي ما اهميت دارد، بسترسازي براي حضور زائران در اجتماعي عظيم در کربلاي معلي است که پذيرايي از زائران عتبات عاليات افتخار بزرگي است که نصيب مردم ايلام شده و برکات زيادي را به دنبال داشته است.

فرماندار ايلام يادآور شد: سال گذشته مردم استان در پذيرايي از زوار امام حسين (ع) حماسه آفريدند و در اين کار بزرگ سربلند بيرون آمدند، بدون شک مردم مهمترين نقش را در خدمات رساني به زوار دارند که همواره ياري گر مسئولان در مناسبت ها و آيين هاي مذهبي و ملي بوده اند.

وي تاکيد کرد: با توجه به اقدامات انجام شده هم اکنون براي استقبال از زائران اربعين حسيني آمادگي کامل در شهرستان وجود دارد و اميدواريم زائران اربعين حسيني در طول اين مدت با خاطره اي خوش شهرستان را ترک کنند.

مردم ايلام شايسته ميزباني زائران اربعين حسيني

فرماندار ايلام در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه مردم ايلام شايسته ميزباني زائران اربعين حسيني هستند گفت: بدون شک مردم استان، امسال نيز در پذيرايي از زائران اربعين سربلند بيرون مي آيند.

وي افزود: مردم ايلام، سال گذشته با تمام توان از زائران اباعبدالله الحسين (ع) پذيرايي کردند و امسال نيز براي ورود اين عزيزان لحظه شماري مي کنند.

خوشخبر خاطرنشان کرد: تمام تلاش مردم و مسئولان اين است که زمينه رفاه حال زائران را فراهم کنند و طي يک سال اخير نيز تلاش دامنه داري براي تقويت زيرساخت ها صورت گرفته است.

فرماندار ايلام ادامه داد: مساجد، خوابگاه ها و مهمانسراهاي شهر ايلام براي اسکان و پذيرايي زائران تجهيز شده و امکانات گرمايشي نيز مهيا شده است.

وي افزود: در بخش حمل و نقل و پارکينگ خودروها ، برنامه ريزي هاي لازم براي اين ايام انجام شده، ضمن اينکه چندين مکان براي توقف خودروهاي زائران در سطح شهر ايلام جانمايي شده و مشکلي در اين زمينه وجود ندارد ؛ همچنين سرويس هاي بهداشتي نيز در مقايسه با سال گذشته افزايش قابل توجهي يافته اند.

فرماندار ايلام در پايان ابراز اميدواري کرد امسال شاهد کمترين مشکل در روند تردد زائران اربعين حسيني از مرز بين المللي مهران باشيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *