ارتقاء آموزش در نيروي انتظامي بايد به يك گفتمان روزانه تبديل شود/ آموزش ركن اصلي ماموريت‌هاي ناجا

رئيس مركز عمليات بازرسي كل ناجا در جلسه هماهنگي نظارت و ارزيابي قرارگاه جهادي تربيت و آموزش، آموزش را ركن اصلي ماموريت‌هاي ناجا دانست و گفت: ارتقاء آموزش در نيروي انتظامي بايد به يك گفتمان روزانه تبديل شود.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس،‌ سردار”فرامرز اخلاقي” در جلسه هماهنگي نظارت و ارزيابي قرارگاه جهادي تربيت و آموزش استان گلستان اظهار داشت: در قرارگاه جهادي به دنبال استانداردسازي فضا‌ها و اماكن آموزشي، تعالي رفتار پرسنل براي تعامل و ارتباط سازنده با مردم و كاهش خسارات نيروي انساني و ادوات هستيم.

وي بر ضرورت آمادگي كامل كاركنان انتظامي در اجراي وظايف و مأموريت‌هاي محوله تأكيد كرد و گفت: فرماندهان و كاركنان بايد به اين امـر مهم كه بدون آموزش هيچ توفيق و پيشرفتي حاصل نخواهد شد، واقف بوده و برنامه هاي آموزشي را با نوعي حركت جهادي پيگيري كنند.

سردار اخلاقي ضعف در آموزش فردي و جمعي را واقعيتي انكارناپذير دانست و گفت: اقدام عملي و اراده جمعي در بحث ارتقاء آموزش الزامي و ضروري است.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه دستورالعمل‌هاي صادره بايستي نصب‌العين ماموريت‌هاي ناجا قرار گيرد، گفت: بايد با همكاري يكديگر نسبت به ارتقاء آموزش در ناجا تلاش كنيم.

وي افزود: در همين راستا با تاكيدات فرمانده ناجا ، قرارگاه جهادي آموزش تشكيل و خوشبختانه توفيقات بسيار خوبي در زمينه رفع نواقص و ارتقاء آموزش كاركنان حاصل شده است.

آموزش ركن اصلي ماموريت‌هاي ناجا

سردار اخلاقي هدف از تشكيل قرارگاه جهادي تربيت و آموزش را افزايش و ارتقاء دانش و مهارت فردي و جمعي كاركنان براي اجراي ماموريت‌ها و وظايف سازماني دانست و گفت:‌ اين قرارگاه تا زمان به انجام رساندن كليه اهداف از پيش تعيين شده براي سازمان پابرجا خواهد بود.

رئيس مركز عمليات بازرسي ناجا تشكيل قرارگاه جهادي تربيت و آموزش را اقدامي ارزشمند و مهم دانست و گفت: تمامي كاركنان بايد در حوزه هاي تيراندازي، آمادگي جسماني، دفاع شخصي و دانستني هاي انتظامي كه در قرارگاه جهادي تربيت و آموزش به عنوان اصل و زيرساخت مطرح است به وضعيت مطلوب برسند، كه در اين ميان پيشگيري از اتلاف منابع و تعامل سازنده با مراكز آموزشي اهميت ويژه‌اي دارد.

وي با بيان اينکه آموزش، ركن اصلي ماموريت‌هاي ناجا است، ادامه داد: استفاده از مربيان آموزشي کارآمد در ارائه آموزش‌ها به کارکنان بسيار مهم است و در اين رابطه بايد سعي شود از هرگونه اتلاف منابع پيشگيري شود.

اين مقام ارشد انتظامي، دستورالعمل‌هاي آموزشي از جمله دستورالعمل قرارگاه جهادي تربيت و آموزش ناجا و تاثير آن در بهينه سازي تعالي رفتار کارکنان در ابعاد رواني- شخصيتي و سطح آموزش ماموريتي را حائز اهميت دانست و خاطرنشان كرد: کليه آموزش‌ها و برنامه هاي آموزشي بايستي به‌صورت مستمر توسط مسئولان و کارکنان مد نظر قرار گيرد.

سردار اخلاقي در پايان به تهيه كتب آموزشي براي كليه پرسنل اشاره كرد و ابراز داشت: آموزش صحيح كاركنان ضمن ايجاد ثبات يك مجموعه، موجب فراهم شدن زمينه‌هاي رشد و موفقيت كاركنان خواهد شد.

اهميت آموزش و نظارت در تحقق اصل پيشگيري

در ادامه اين جلسه سردار”علي‌اكبر جاويدان” فرمانده انتظامي استان ضمن بيان گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي انتظامي گلستان در راستاي قرارگاه جهادي تربيت و آموزش، توجه به اصل پيشگيري از جرايم در بين كاركنان را به عنوان يك اصل مهم دانست و گفت: آموزش و نظارت بعد از اعتماد به نفس و اعتقادات فردي مي‌تواند در تحقق اصل پيشگيري بسيار مهم و كارساز باشد.

وي افزود: با توجه به ماموريت‌هاي سخت كه توسط كاركنان انتظامي انجام مي‌گيرد، آموزش دائمي و مستمر و علمي،‌ نياز كاركنان ناجا است.

فرمانده انتظامي گلستان اجرايي شدن قرارگاه جهادي تربيت و آموزش را يك گام بزرگ آموزشي در سطح ناجا دانست و خاطرنشان كرد: توجه به آموزش كاركنان، لازمه پيشبرد اهداف سازماني در ناجا است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *