حضور 28 کشور اروپایی و آسیایی در پانزدهمین نمایشگاه ایپاس

فرمانده نیروی انتظامی درافتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه ایپاس در مصلی تهران گفت: امسال این نمایشگاه با حضور 302 شرکت به نمایندگی از 28 کشور خارجی و نمایندگی‌های آن در نمایشگاه ایپاس شرکت کرده‌اند.

به گزارش  سادس به نقل ازفانوس، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در آیین افتتاح پانزدهمین نمایشگاه ایپاس تصریح کرد: این نمایشگاه با سابقه چند ساله توانسته هر سال شرکت کنندگان بیشتری را جذب کند و حتماً تجهیزات مدرن می‌تواند کمک حال بسیار موثری برای پلیس در راستای تامین امنیت باشد.

فرمانده ناجا گفت: در حال حاضر پلیس با بهره‌مندی از فناوری روز و همکاری با مخترعان و مبتکران و مطالعه فناوری‌های روز پلیس دنیا، در ردیف یکی از آماده‌ترین نیروهای امنیتی جهان است.

وی تصریح کرد: اهدافی که برای ایجاد این نمایشگاه در نظر گرفته شده عبارتند از تقویت احساس امنیت در میان مردم کشور و استفاده از تجهیزات مدرن برای گره گشایی مشکلات ایمنی.

سردار اشتری رشد و شکوفایی پلیس در سال‌های اخیر را مثال زدنی دانست و گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تکنولوژی روز توانسته به وضعیت مناسبی دست یابد و در منطقه به عنوان یک مجموعه قابل اعتماد و توانمند حضور یابد و بسیاری از کشورها خواهان تبادل اطلاعات و آموزش هستند.

فرمانده نیروی انتظامی حمایت از تولید داخلی، تبادل اطلاعات و تجهیزات پلیسی ایران با کشورهای حاضر در نمایشگاه، گسترش فرهنگ استفاده از تجهیزات پلیسی و امنیتی با هدف کاهش آسیب‌ها را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد و گفت: برای نمونه نصب دوربین ‌در جاده‌ها توانسته سرعت و دقت کار را بالا ببرد و جای خالی نیروی انسانی را پر کند. همچنین ورود به مباحث استانداردسازی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

او برپایی این نمایشگاه را در تقویت روحیه مردم داخل کشور مؤثر دانست و افزود: این موضوع حتی دربارۀ کشورهای اطراف نیز موثر است، به طوری که مردم اقصی نقاط کشور بویژه در مرزها را نسبت به اقدامات نیروی انتظامی امیدوار کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی، حمایت از مخترعان و مبتکرانی که در راستای تامین امنیت با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند را از دیگر اهداف ایپاس 2016 بر شمرد وگفت: ما همچنین آماده همکاری با کشورهای دوست و همسایه در راستای تبادل اطلاعات و آموزش هستیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ تجهیزات مدرن در کاهش تلفات ترافیکی، ارتقای استانداردهای موجود در حوزه پلیسی را یکی از دستاوردهای دیگر این نمایشگاه برشمرد.

اشتری گفت: ما با بهره‌مندی از فناوری روز جهان و به برکت خون شهدا و هدایت رهبری و البته هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و مردم همیشه در صحنه از یک امنیت پایدار در منطقه برخورداریم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از مراجعه 25 میلیونی مردم در سال برای گرفتن خدمات از نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این آمار چشمگیراست و اگر تجهیزات خود را به روز کنیم خدمات افزایش می‌یابد.

سردار اشتری همچنین امنیت را یک نعمت الهی قلمداد کرد و اظهار داشت: البته بهره‌برداری ازتجهیزات مدرن پلیسی و امنیتی نقش غیرقابل انکاری در پیشرفت پلیس دارد و می‌تواند پلیس را برای مقابله با اتفاقاتی که از یک سو در منطقه جریان دارد، مانند حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی آماده کند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا نیروی انتظامی با شرکت‌های تامین کننده تجهیزات امنیتی خارجی برای توانمند سازی خود ارتباط بگیرد.

او امنیت در ایران را با توجه به اتفاقاتی که در منطقه جریان دارد، مثال زدنی دانست و گفت: پلیس ایران در منطقه به عنوان مجموعه‌ای قابل اعتماد و توانمند شناخته شده‌ است.

فرمانده ناجا گفت: پلیس ایران با استفاده از تکنولوژی روز توانسته به وضعیت مناسبی دست یابد و در منطقه به عنوان یک مجموعه قابل اعتماد و توانمند حضور دارد.

سردار اشتری تصریح کرد: امروز امنیت ایران یک امنیت مثال زدنی است، با توجه به مشکلاتی که در کشورهای منطقه وجود دارد، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی و دخالت مستکبران باعث ناامنی منطقه شده اما کشور جمهوری اسلامی ایران در این میان امنیت با ثباتی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از درخواست بسیاری از کشورها برای تبادل اطلاعات و کسب دانش در حوزه فناوری پلیس خبر داد.

اختصاص 410 غرفه به شرکت‌های داخلی و خارجی

در ادامه این مراسم عسگر الهیارنژاد مدیر تعاون ناجا توجه ویژه به مخترعان و مبتکران تولید لوازم ایمنی وپلیس را از ویژگی‌های نمایشگاه ایپاس برشمرد و گفت: این اقدام در راستای توجه به منویات رهبری و اقتصاد مقاومتی در دستور نیروی انتظامی قرار گرفته است.

وی در ادامه مشارکت و آشناسازی مردم با آخرین تجهیزات امنیتی که می‌توانند در منازل از آن استفاده کنند را، از دیگر اهداف این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: امسال 39 طرح از مخترعان و مبتکران وجود دارد.

الهیار نژاد در بخش دیگری از اظهاراتش به افزایش تمایل از سوی شرکت‌های خارجی خبر داد و افزود: امسال 410 غرفه در مساحت 12 هزار و 800 متر به متقاضیان واگذار شده که از این مقدار 12 هزار متر در فضای مسقف و 800 متر در فضای باز قرار دارد.

وی در پایان حمایت از تولیدات داخلی و دانش بنیان را از دیگر اهداف پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایپاس دانست.

گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۶ تا ۲۹ مهردایر است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *