انهدام باند سارقان مامور نما در پايتخت

اعضاي باند سرقت که در پوشش مامور اقدام به اخاذي مي‌کردند توسط ماموران پليس آگاهي فاتب شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، ساعات اوليه 15 مردادماه سال جاري فردي با مراجعه به کلانتري 169 مشيريه به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشينان يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ و به شيوه غصب عناوين ( سرقت به شيوه مأمورنما ) مورد تهديد و نهايتا سرقت قرار گرفته است .

پرونده در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ :

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع “سرقت در پوشش مأمور” و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسراي ناحيه 34 تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته :

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ساعت 23:00 مورخه 14/05/1395 ، از ميدان آقانور به قصد رفتن به سه راه تهرانپارس سوار يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ با دو سرنشين شدم ؛ در ميانه راه ، سرنشين صندلي جلو خودش را به عنوان مأمور مبارزه با موادمخدر معرفي کرد و مدعي شد که مدتي است مرا تحت نظر قرار دارند !!! ؛ به بهانه بازرسي ، اموال همراهم شامل 250 هزار تومان وجه نقد ، عابربانک حاوي سه ميليون تومان و گوشي تلفن همراه به ارزش تقريبي دو ميليون تومان را از من گرفته ، داخل يک کيسه مشکي قرار داده و در ادامه با يک [ رشته ] دستبند فلزي ، دستانم را بستند .

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : زمانيکه سرنشينان پرايد رمز حساب عابربانکم را مطالبه کردند ، فهميدم که سارق هستند ؛ ابتدا در برابر دادن رمز حساب مقاومت کردم اما آنها به شدت مرا مورد ضرب و شتم ؛ نهايتا مجبور شدم تا رمز حساب عابربانک خود را در اختيارشان بگذارم ؛ [پس از گرفتن رمز] در مقابل يک شعبه بانک توقف کردند و سرنشين پرايد جهت اطمينان از صحت رمز از ماشين پياده شد و راننده نيز [جهت مراقبت] به صندلي عقب آمد ؛ پس از اطمينان از صحت رمز ، آنها مرا در گردنه تنباکو [ واقع در منطقه خاور شهر ] از ماشين پياده کرده و خودشان از محل متواري شدند.

اقدامات پليسي و شناسايي متهمان :

با توجه به شيوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي با بررسي تراکنش مالي حساب عابربانک مالباخته اطلاع پيدا کردند که سارقان در کمتر از 24 ساعت از زمانِ سرقت ، با مراجعه به مراکز خريد لوازم منزل در “پاکدشت” و “ورامين” اقدام به خريد وسايل منزل کردند .

کارآگاهان با شناسايي دقيق دو مرکز خريد در پاکدشت و ورامين ، به اين مراکز مراجعه و در بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته و همچنين تصاوير بدست آمده از چهره نگاري ، موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار و حرفه اي اداره پنجم پليس آگاهي به نام “داوود . ع” ( 25 ساله ) شدند .

بررسي سوابق “داوود . ع” حکايت از آن داشت که وي تاکنون سه بار به اتهام غصب عناوين و سرقت هاي تحت پوشش مأمور دستگير و روانه زندان شده و آخرين بار نيز در اواخر سال 1392 و پس از پايان دوران محکوميتش از زندان آزاد شده است ؛ همچنين بررسي ديگر اطلاعات موجود در پرونده “داوود” نشان داد که پدر وي به نام “فريدون” (60 ساله) نيز يکي ديگر از مجرمان سابقه دار و حرفه اي طايفه فيوج در زمينه سرقت هاي تحت پوشش و غصب عناوين است که از سال 1378 تاکنون بارها دستگير و حداقل هشت بار محکوم و روانه زندان شده و آخرين بار نيز در بهمن ماه سال 1393 با اخذ مرخصي از زندان آزاد و پس از متواري شده است .

همزمان با شناسايي “داوود . ع” به عنوان سرنشين خودرو پرايد سفيد رنگ ، کارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي با انجام اقدامات پليسي موفق به شناسايي يکي از جوانان منطقه مسعوديه به نام “محسن . ر” ( 28 ساله ) شدند که صاحب يک دستگاه خودرو پرايد سفيد رنگ به شماره انتظامي ايران 21 / *** ن 23 بوده و بارها نيز به همراه داوود مشاهده شده است .

در ادامه رسيدگي به پرونده ، با شناسايي تعداد ديگري از شکات و مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته و ارائه اطلاعات از سوي برخي از آنها مبني بر حضور فردي حدودا 60 ساله در سرقت ها و نهايتا شناسايي تصوير “فريدون . ع” توسط آنها ، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که سارقان به شيوه دو يا سه نفره و با استفاده از خودرو پرايد سفيدرنگ متعلق به محسن اقدام به ارتکاب سرقت هاي خود کرده اند .

دستگيري متهمان :

با شناسايي مخفيگاه هر سه متهم در مناطق پيشوا (مخفيگاه فريدون) ، ورامين (مخفيگاه داوود) و پاکدشت (مخفيگاه محسن) ، هر سه متهم در سه عمليات همزمان در سحرگاه اول مهرماه سال جاري دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند .

متهمان پس از مواجه حضوري با تعدادي از مالباختگان و ارائه دلايل و مستندات از سوي کارآگاهان ، صراحتا به دهها فقره سرقت تحت پوشش مأمور در مناطق مختلف تهران بويژه در تهرانپارس ، مسعوديه ، مشيريه ، رسالت ، لويزان ، سرآسياب و … اعتراف کردند .

در ادامه تحقيقات از متهمان مشخص شد که فريدون به عنوان يکي از مجرمان سابقه دارِ طايفه فيوج ، اقدام به آموزش فرزند خود ( داوود ) در زمينه سرقت هاي تحت پوشش مأمور نموده و او را از سن 11 سالگي جهت انجام سرقت آموزش داده است !!! .

سرهنگ کارآگاه ” داوود فرد ” ، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : ” با توجه به اعتراف صريح متهمان به دهها فقره سرقت ، سوابق متعدد متهمان اصلي پرونده (فريدون و داوود) در غصب عناوين دولتي و سرقت هاي تحت پوشش مأمور ، شناسايي تعدادي از شکات و مالباختگان و به جهت شناسايي ساير شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير هر سه متهم از سوي مقام قضائي صادر شده است ؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهمان شدند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *