بزرگداشت ايام محرم زمينه ساز بسيج جهاني مسلمانان عليه استکبار/ افتخار پليس، برقراري نظم و امنيت پرچمداران نهضت حسيني است

آيت الله فاضل گلپايگاني در جمع عزاداران حسيني، محرم هر سال را تجديد ميثاق با مكتب آسماني اسلام و پيامبر اعظم و ائمه معصوم دانست و گفت: بزرگداشت ايام محرم زمينه ساز بسيج جهاني مسلمانان عليه استکبار است.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، آيت الله «محمدحسن فاضل گلپايگاني» نماينده مردم در مجلس خبرگان رهبري در استان تهران در جمع عزاداران ابا عبدالله الحسين (ع) که به ميزباني فرماندهي انتظامي استان در حسينيه سنندج برگزار شد ، گفت: عاشورا آنچنان مديريت شد که هرچه زمان بر زمين مي گذرد شعاع وجوديش بيشتر و دل ها را به سوي خود بهتر جذب مي کند.

وي با اشاره به اينکه، خط و سير قيام کربلا از شروع تا پايانش بر گرفته از آيات و روايات نوراني قرآن است، بيان داشت: مهلتي که امام حسين(ع) هنگام شب براي دعا، ‌استغفار و نيايش گرفته بود همه در عمق قرآن نهفته است.

نماينده مجلس خبرگان رهبري همچنين با بيان اينکه اصلاح امت بدون حاکميت قرآن امکان پذير نيست، افزود: جهانيان و مسلمانان بدانند که قيام کربلا و نهضت عاشورا قرآني و الهي است و نشات گرفته از راه و رسم و دستورات پيغمبر اسلام است.

وي با اشاره به اينکه امام حسين (ع)، کربلا و روز عاشورا، محصور و محدود به شيعيان و جهان اسلام نيست افزود: عاشورا و محرم الحرام فخر همه مسلمانان و اديان مختلف است.

آيت الله گلپايگاني گفت: فلسفه قيام کربلا را ابا عبدالله الحسين با مديريت عالمانه بر اساس آينده نگري ترسيم کرد تا همچنان که قرآن مي خواهد با انقلاب، زمينه جهاني شدن دين اسلام در مقابل همه مخالفت هاي مشرکان فراهم شود.

قيام عاشورا زمينه ساز مبارزه عليه استکبار و ظالمان

آيت الله گلپايگاني در ادامه گفت: محرم ماه نهضت بزرگ سيد شهيدان و سرور اولياي خداست كه با قيام خود در مقابل طاغوت ، تعليم سازندگي و كوبندگي به بشر داد و بعد از عاشورا بود که قيام عليه طاغوتيان و استکبار شروع شد.

وي بزرگداشت حماسه عاشورا را يك وظيفه ديني و ملي براي مسلمانان دانست و گفت: بايد محرم هر سال را تجديد ميثاق با مكتب آسماني اسلام و پيامبر اعظم و ائمه معصوم دانست.

آيت الله گلپايگاني افزود: استكبار جهاني همواره درصدد توطئه و ضربه زدن به اسلام و عقايد مذهبي مسلمانان است، غافل از اينكه ملت بزرگوار و عاشق ولايت ايران اسلامي با رهبري منسجم و مقتدر و حماسه پر شور حسيني همه اين نقشه ها را خنثي خواهند کرد.

افتخار پليس در ايام محرم، برقراري نظم و امنيت پرچم‌داران نهضت حسيني

آيت الله گلپايگاني افتخار پليس در ايام محرم را برقراري نظم و امنيت پرچم‌داران نهضت حسيني دانست و گفت: در دهه اول محرم پليس به عنوان يكي از پرچم داران نهضت حسيني همگام با اين پويش عظيم مردمي، ضمن گراميداشت حماسه عظيم و باشكوه الهي عاشورا، برقراري نظم و امنيت پرچم داران نهضت حسيني را در ايام محرم عهده دار مي باشد.

فاضل گلپايگاني با بيان اينکه ما امروز به نيروهاي نظامي و انتظامي در کشورمان افتخار مي کنيم، تاکيد کرد: مردم نيز به نيروي انتظامي که در کنار وظايف ذاتي خود اقدام به برگزاري مراسم عزادراي مي کند عشق مي ورزند.

گفتني است ؛ فرماندهي انتظامي استان کردستان علاوه بر برقراري نظم و امنيت عزاداران حسيني در دهه دوم محرم الحرام با دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح و دادن اطعام به مردم در حسينيه سنندج ميزبان عاشقان و محبان ابا عبدالله الحسين (ع) مي باشد. /

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *