رعايت حقوق شهروندي در تمامي تحت نظرگاه هاي استان زنجان

فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه در همه تحت نظرگاه هاي استان حقوق شهروندي رعايت مي‌شود، گفت: در اين زمينه در حدود يک هزار و 925 نفر ساعت آموزش حقوق شهروندي براي همکاران نيروي انتظامي ارائه شده است.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار” عليرضا صالحي” در جلسه حقوق شهروندي با اشاره به اينکه رعايت حقوق شهروندي در نيروي انتظامي به مراتب سخت‌تر از دستگاه هاي اجرايي ديگر است اظهار داشت: ماموريت نيروي انتظامي سلبي بوده و بايد مردم را در قاب اجراي قانون قرار دهيم.

وي با تاکيد بر اينکه اصلي‌ترين موضوع در بخش رعايت حقوق شهروندي حوزه بازداشت‌شدگان و افراد تحت نظر است، ابراز کرد: القاء آرامش به افراد بازداشت شده و متهمان اصلي‌ترين اقدام در اين بخش براي رعايت حقوق شهروندي است.

فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اينکه در همه تحت نظرگاه هاي استان حقوق شهروندي رعايت مي‌شود، گفت: در اين زمينه در حدود يک هزار و 925 نفر ساعت آموزش حقوق شهروندي براي همکاران نيروي انتظامي ارائه شده است.

وي با اشاره به اينکه اعمال قانون و صدور قبض‌هاي جريمه کار سخت و طاقت‌فرسايي براي همکاران نيروي انتظامي است، تصريح کرد: اين امر يکي از موارد مطرح در سخت بودن اعمال حقوق شهروندي براي نيروي انتظامي است.

فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به اينكه در نيروي انتظامي رعايت حقوق شهروندي از اولويت هاي كاري مي باشد افزود : هدف از تشكيل نيروي انتظامي استقرار نظم و امنيت و تامين آسايش عمومي و پاسداري از دستاوردها و ارزش هاي انقلاب اسلامي است .

سردار صالحي بيان کرد: حداقل اقداماتي که در راستاي رعايت حقوق شهروندي انجام مي‌دهيم به محض دستگيري متهم به خانواده‌اش اطلاع داده و لوازم بهداشتي يکبار مصرف و لباس نو در اختيارشان قرار مي‌دهيم.

اين مقام ارشد انتظامي استان زنجان خاطرنشان کرد: رعايت مسائل بهداشتي موجود در تحت نظرگاه هاي استان منطبق با استانداردهاي ابلاغي است.

سردار ” صالحي ” رعايت حقوق شهروندي را از ارزش ها ي ديني ما دانست و تصريح كرد: امام حسين (ع ) در راه ايمان ، عقيده و جهاد قيام كرد و ما در پاسداري از ارزش هاي انقلاب اسلامي بايد وي را الگوي خود قرار داده و پاسداري از ارزشها را از او بياموزيم .

وي با اعلام اينكه در بسياري موارد طبق قانون اساسي حفظ و تامين حقوق افراد در جامعه به نيروي انتظامي محول شده است تصريح كرد : عملكرد پليس در برابر شهرونداني كه حقي از آنها ضايع شده و خود باعث تضييع حقوق ديگر شهروندان شده اند مي بايست بسيار منطقي و با توجه به رعايت حقوق همه جوانب باشد كه لازمه اين امر آگاهي و آموزش نيرو هاست .

فرمانده انتظامي استان زنجان با تاکيد بر اينکه ضعف‌هاي مجموعه خود را احصا کرده و در راستاي کسب رتبه نخست در رعايت حقوق شهروندي تلاش لازم را انجام مي‌دهيم، افزود: نيروي انتظامي در حوزه عفاف و حجاب نيز اقدامات قابل قبولي انجام داده است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *