اولين ها در رانندگي چه کساني و چه چيزهايي بوده است؟

اولين كسي كه با يك اتومبيل مجهز به موتور احتراق داخلي بنزيني اقدام به رانندگي كرد ” برتابنز” همسر كارل بنز بود.

اولين گواهينامه

هنري فورد در تاريخ 28 فوريه 1889 اولين گواهينامه رانندگي اتومبيل در جهان را بنا به اجازه اي كه داشت خودش به نام و امضاي خود صادر كرد.

اولين كيلومتر شمار خودرو

اولين كيلومتر شمار واقعي اتومبيل بر روي نوعي از اتومبيل در سال 1908 نصب و سپس به بازار عرضه شد.

اولين جايگاه سوخت

درگذشته دور بنزين را در داروخانه ها و رنگ فروشي ها عرضه مي كردند ولي اولين پمپ بنزين هاي جهان به شكل امروزي در سال 1910 در آمريكا تاسيس شدند.

اولين خودرو ساز بزرگ

نخستين توليد كننده بزرگ اتومبيل در جهان مخترعي است به نام ” اولدز ” كه در سال 1887 ميلادي موفق به ساخت اتومبيل با استفاده از نيروي بخار شد. او در سال 1901 ميلادي با توليد 1500 دستگاه خودرو به نام ” اولدزمبيل ” لقب نخستين توليد كننده بزرگ اتومبيل در جهان را به خود اختصاص داد.

اولين اتوبوس ساز و ميني بوس ساز ايراني

توليد اتاق اتوبوس در ايران بين سال هاي 1321 تا 1322 با ساخت اتوبوس سيمي شروع شد و پس از آن در كارگاه هاي اتاق سازي و با استفاده از شاسي هاي كاميون هاي خارجي و با اسكلت چوبي و ورق كوبي انجام شد.

اولين سازنده چرخ

در مورد سازنده چرخ در دنيا اطلاع دقيقي در دست نيست اما طبق آنچه در كتاب معتبر تاريخ اديان توسط جان ناس نوشته شده ظاهرا چرخ را دهقاني كه اهل چين بود به نام ” شن نونگ ” اختراع كرده او علاوه بر اختراع چرخ طرز ساخت ارابه گاوي و ده ها وسايل ديگر را به مردم نشان داد.

طويل ترين خط ترمز

طويل ترين خط ترمز در جاده كه در دنيا ثبت شده مربوط به اتومبيل جاگوار بوده كه توانست در سال 1960 ميلادي ركورد 290 متر خط ترمز را بر جا بگذارد. ناگفته نماند اين ركورد كاملا غير ارادي بود و در يك حادثه رانندگي به وجود آمد.

قديمي ترين راه شوسه

قديمي ترين راه شوسه در جهان مربوط به 3600 سال قبل است. طول آن راه شوسه اي كه بقاياي آن در مصر توسط باستان شناسان كشف شد دو كيلومتر بوده است.

باريك ترين خيابان

باريك ترين خيابان جهان در دهكده اي در ايتاليا قرار دارد و عرض آن از 90سانتيمتر تجاوز نمي كند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *