اولین ها در رانندگی چه کسانی و چه چیزهایی بوده است؟

اولین کسی که با یک اتومبیل مجهز به موتور احتراق داخلی بنزینی اقدام به رانندگی کرد ” برتابنز” همسر کارل بنز بود.

اولین گواهینامه

هنری فورد در تاریخ ۲۸ فوریه ۱۸۸۹ اولین گواهینامه رانندگی اتومبیل در جهان را بنا به اجازه ای که داشت خودش به نام و امضای خود صادر کرد.

اولین کیلومتر شمار خودرو

اولین کیلومتر شمار واقعی اتومبیل بر روی نوعی از اتومبیل در سال ۱۹۰۸ نصب و سپس به بازار عرضه شد.

اولین جایگاه سوخت

درگذشته دور بنزین را در داروخانه ها و رنگ فروشی ها عرضه می کردند ولی اولین پمپ بنزین های جهان به شکل امروزی در سال ۱۹۱۰ در آمریکا تاسیس شدند.

اولین خودرو ساز بزرگ

نخستین تولید کننده بزرگ اتومبیل در جهان مخترعی است به نام ” اولدز ” که در سال ۱۸۸۷ میلادی موفق به ساخت اتومبیل با استفاده از نیروی بخار شد. او در سال ۱۹۰۱ میلادی با تولید ۱۵۰۰ دستگاه خودرو به نام ” اولدزمبیل ” لقب نخستین تولید کننده بزرگ اتومبیل در جهان را به خود اختصاص داد.

اولین اتوبوس ساز و مینی بوس ساز ایرانی

تولید اتاق اتوبوس در ایران بین سال های ۱۳۲۱ تا ۱۳۲۲ با ساخت اتوبوس سیمی شروع شد و پس از آن در کارگاه های اتاق سازی و با استفاده از شاسی های کامیون های خارجی و با اسکلت چوبی و ورق کوبی انجام شد.

اولین سازنده چرخ

در مورد سازنده چرخ در دنیا اطلاع دقیقی در دست نیست اما طبق آنچه در کتاب معتبر تاریخ ادیان توسط جان ناس نوشته شده ظاهرا چرخ را دهقانی که اهل چین بود به نام ” شن نونگ ” اختراع کرده او علاوه بر اختراع چرخ طرز ساخت ارابه گاوی و ده ها وسایل دیگر را به مردم نشان داد.

طویل ترین خط ترمز

طویل ترین خط ترمز در جاده که در دنیا ثبت شده مربوط به اتومبیل جاگوار بوده که توانست در سال ۱۹۶۰ میلادی رکورد ۲۹۰ متر خط ترمز را بر جا بگذارد. ناگفته نماند این رکورد کاملا غیر ارادی بود و در یک حادثه رانندگی به وجود آمد.

قدیمی ترین راه شوسه

قدیمی ترین راه شوسه در جهان مربوط به ۳۶۰۰ سال قبل است. طول آن راه شوسه ای که بقایای آن در مصر توسط باستان شناسان کشف شد دو کیلومتر بوده است.

باریک ترین خیابان

باریک ترین خیابان جهان در دهکده ای در ایتالیا قرار دارد و عرض آن از ۹۰سانتیمتر تجاوز نمی کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *