تدابير هوشمندانه رهبري، پشتوانه مردمي و ترويج قانونمداري ، مهم ترين مولفه هاي امنيت پايدار در كشور

فرمانده انتظامي استان تدابير هوشمندانه رهبري ، پشتوانه مردمي و ترويج قانونمداري را از مهم ترين مولفه هاي ثبات و ارتقاء امنيت اجتماعي در ايران دانست.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سردار “كيومرث عزيزي ” در جلسه تخصصي چالش ها و آسيب هاي پيش روي زنان كه به ميزباني فرماندهي انتظامي استان برگزار شد، با تبيين مسئوليت قانوني نيروي انتظامي در حفظ امنيت اجتماعي به نقش شهروندان و ديگر دستگاه ها در اين حوزه اشاره و بيان داشت: امنيت توليدي جمعي و تاثيرپذير از كاركرد همه دستگاه‌ها و نهادهاست و به هر ميزان كه نسبت اين مشارکت اجتماعي در جامعه بالاتر و پايدارتر باشد تلاش مستقيمي بر رشد و شكوفايي شهروندان در حوزه هاي مختلف داشته و بي ترديد آسايش و آرامش عموم آنان را به دنبال خواهد داشت.

اين مقام ارشد انتظامي استان با اشاره به رويكرد ناجا در تقويت بعد اجتماعي پليس در همكاري با سازمان هاي دولتي و نهادهاي مردمي بيان داشت: تقويت ارزش هاي ديني ، باورهاي اعتقادي ، ولايت پذيري ، اخلاق مداري و ايجاد فضاي معنوي در محيط خانواده نيز از مهمترين راهکارهاي رفع برخي چالش هاي پيش روي جامعه مي باشد كه زنان و جوانان به عنوان اقشار آسيب پذير جامعه نيازمند آن هستند.

سردار عزيزي تدابير هوشمندانه رهبري، حمايت مردمي و ترويج قانونمداري را از مهم ترين مولفه هاي ثبات و ارتقاء امنيت اجتماعي در ايران دانست و با اشاره به جايگاه والاي بانوان در حوزه امنيت اجتماعي بيان داشت: بدون شك جامعه‌اي از امنيت كامل برخوردار است كه خانواده به عنوان جزء كوچك آن جامعه از سلامت و استحكام كامل و كافي برخوردار باشد.

آموزش مهارت هاي زندگي در كاهش آسيب هاي اجتماعي جدي گرفته شود

وي نقش آموزش مهارت هاي زندگي را در كاهش آسيب هاي اجتماعي مهم خواند و اضافه كرد: رفع چالش ها و آسيب هاي اجتماعي در سايه هم افزايي جمعي تحقق مي يابد و در اين حوزه با توجه به آسيب پذيري بانوان و جوانان بايد با اهتمام و احساس مسئوليت بيشتري برنامه ريزي داشت.

فرمانده انتظامي استان مركزي بر اهتمام پليس در برخورد با ناهنجاري ها تاكيد كرد و گفت: كاهش 5 درصدي جرايم در نيمه نخست امسال بيانگر اين تلاش است كه با مشاركت كليه اقشار جامعه به دست آمد.

اين مقام انتظامي به كشف چهار تن و 300 كيلو گرم مواد مخدر در استان اشاره و اظهار داشت: افزايش 43 درصدي مواد افيوني نشان از اقدامات گسترده پليس در حوزه مبارزه با مواد افيوني دارد كه به عنوان مهمترين عامل فروپاشي اركان خانه و خانواده مي باشد.

عزيزي از دستگيري هشت هزار و 500 معتاد و خرده فروش مواد مخدر در 6 ماهه نخست امسال در استان مركزي خبر داد و خاطر نشان كرد: معتادان در بدو دستگيري مورد آزمايشات و غربالگري قرار گرفته و با شناسايي مشكلات و بيماري هاي آنان به مراكز درماني و كمپ هاي ترك اعتياد و يا بنا بر جرمشان روانه زندان مي شوند كه اين اقدام كافي نمي باشد.

فرمانده انتظامي استان مركزي بر حمايت از معتادان پس از ترك و آزادي تاكيد و عزم جمعي كليه دستگاه ها، مردم و به ويژه خانواده ها در اين حوزه را بسيار مهم و ضروري بر شمرد.

وي گرايش زنان به اعتياد را به عنوان يكي از آسيب هاي سال هاي اخير در جامعه خواند و گفت: بانوان مسئول در سازمان هاي دولتي لازم است كه در كنار پليس با اقدامات آموزشي و ارتقاء فرهنگ سلامت در راستاي كاهش و رفع اين معضل خانمانسوز تلاش كنند.

مخاطرات و تهديدات فضاي مجازي جبران ناپذير است

سردار عزيزي به افزايش جرايم فضاي سايبري در كشور نيز اشاره كرد و بيان داشت: افزايش استفاده از فضاي سايبري و شبكه هاي اجتماعي بدون آگاهي از معضلات آن و عدم آموزش هاي كافي در اين زمينه مشكلاتي را فراروي جامعه و كاربران قرار مي دهد كه برخي از آنان جبران ناپذير است.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه به طور متوسط روزانه 125 ميليون ساعت كاربران فضاي مجازي در كشور در اين فضا حضور دارند، افزود: لازم است كه دستگاه هاي فرهنگي با توليد محتواي سالم و مفيد و بسط و توليد مطالب علمي اقدامات لازم را در راستاي سالم سازي اين شبكه ها انجام دهند.

وي همچنين به كشف 19 ميليارد تومان كالاي قاچاق در سال جاري در استان اشاره و خاطر نشان كرد: همه مسئولان موظف به فرهنگ سازي در راستاي ترويج استفاده از كالاي داخلي مي باشند .

فرهنگ سازي لازمه مواجهه اثربخش در برخورد با بدحجابي

وي با بيان اينكه براي اصلاح بدحجابي،‌ همكاري همه مردم، دستگاه‌ها، ادارات و نهادها مورد نياز است، خاطرنشان كرد: براي كاهش بدحجابي، فرهنگ‌سازي مناسب لازم و ضروري است؛ چراكه امنيت و آرامش در سايه رعايت عفاف و حجاب بهتر به وجود مي‌آيد.

اين مقام انتظامي استان اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر را رمز پايداري و برپايي دستورات الهي و شور و نشاط جامعه اسلامي دانست و گفت: تقويت و اجراي فريضه امر به معروف و نيز مباني مذهبي و اعتقادي توسط دستگاه هايي كه وظيفه دارند و خود مردم، از مهمترين مولفه هاي ارتقاء سلامت و امنيت اخلاقي و ديني در جامعه است .

فرمانده انتظامي مركزي در پايان اتحاد، همدلي، مشاركت و انسجام را در دستيابي به پيشرفت و تعالي جامعه مهم ارزيابي کرده وافزود: پليس همواره بايد با درك و فهم عميق و هدفمند از ماموريت ها در بستر حفظ حقوق شهروندي، خدمتگزار شايسته اي براي شهروندان باشد و در اين مسير از همه سازمان هاي دواتي در خواست دارد تا با ارتقاء سطح تعاملات در رفع معضلات جامعه تلاش كند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *