شناسايي اموال مکشوفه سرقتي در فضاي اينترنتي/ پيگيري اموال مکشوفه با استفاده از تعيين مشخصه و بارگذاري تصوير

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا از راه اندازي “آيکوني” در سايت پليس آگاهي ناجا در خصوص شناسايي اموال مکشوفه و سرقتي خبر داد و گفت : براي شهروندان در بستر اينترنت امکاني فراهم خواهد شد که بتوانند با استفاده از ” تعيين مشخصه و بارگذاري تصوير اموال ” روند کشف و استرداد اموال سرقتي را تسهيل کنند.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس سرهنگ “رضا موذن”اظهار داشت: سارقان براي سرقت از منازل معمولا اشيا کم حجم، قابل حمل و باارزش ريالي بالا را مد نظر دارند که کمترين آثار را از خود به جاي گذارند و در نهايت تبديل اموال مسروقه به پول و نقدينگي سهل الوصول تر باشد.

وي افزود : در گذشته دفترچه اي توسط پليس و با همکاري شهرداري ها در بين ساکنان بويژه شهر تهران توزيع مي شد که امکان ثبت مشخصات کليه اموال منزل، وجود داشت که در صورت سرقت، قابل پيگيري و رهگيري بود.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا با اشاره به اينکه در حال حاضر ديگر اين دفترچه ها توزيع نمي شود، خاطرنشان کرد: ثبت و نگهداري اين شماره سريال ها در گذشته به مالباخته براي رسيدن به اموالي که توسط پليس از سارقان کشف شده بود، کمک شاياني مي کرد.

سرهنگ موذن با بيان اينکه پليس ممکن است در شناسايي اموال مکشوفه که بخش عمده آن از بين رفتن برچسب مشخصات است دچار مشکل شود، افزود: پليس مبارزه با سرقت آگاهي ناجا با توجه به فضاي اينترنتي و مجازي که در دسترس همگان قرار دارد و با نگاه نرم افزاري در خصوص شناسايي اموال مالباختگان، دستورالعمل جديدي را در دستور کار خود قرارداده است.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: با راه اندازي ” آيکوني ” در سايت پليس آگاهي ناجا در خصوص “شناسايي اموال مکشوفه و سرقتي”، براي عموم در بستر اينترنت امکاني فراهم خواهد شد که بتوانند با استفاده از تعيين مشخصه و بارگذاري تصوير اموال، روند کشف و استرداد اموال سرقتي را تسهيل کنند.

وي گفت: کساني که در روند شناسايي، اموال شان کشف شد برابر روش جاري و تعريف اداري، ضمن مراجعه حضوري و پس از سير مراحل انتظامي و قضائي ، موفق به دريافت آن مي شوند.

سرهنگ موذن خاطرنشان کرد: بيش از 85 درصد از بستر اين کار و موافقت هاي اوليه انجام شده است و در مسير نهايي شدن و اجرايي است.

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا اضافه کرد: اميدواريم شهروندان از طريق اين سيستم در شبکه اينترنت بتوانند بخشي از اموالي که در اختيار پليس قرار دارد را رويت و با طي اين روند استرداد اموال مکشوفه اي که به دليل عدم شناسايي، مسترد نشده، جلوگيري شود.

وي عنوان کرد: راه اندازي اين فضا به پليس در شناسايي اموال مالباختگاني که گاها به دليل مشکلات کاري، کهولت سن، بعد مسافت، عدم توانايي در شناسايي اموال شان و …امکان حضور در مراکز انتظامي را نيز ندارند، کمک شاياني خواهد کرد.

اين مقام انتظامي در ادامه با بيان اينکه اغلب تلفن هاي همراه جديد توانمندي ذخيره اطلاعات در هر زمينه اي را دارند، مطرح کرد : شهروندان مي توانند مشخصات اموال شخصي خود را که داراي شماره سريال و برچسب هستند را در بانک و فايلي در تلفن شخصي خود ذخيره کنند.، که بهتر است با کد گذاري فايل مربوطه در گوشي امکان دسترسي ديگران را در زمان احتمالي سرقت و يا مفقودي سلب نمايند.

وي گفت: اين افراد با ثبت اين اطلاعات مي توانند در آينده چنانچه اموال شان مورد سرقت واقع شد، در سريع ترين زمان و شکل ممکن نسبت به شناسايي دقيق و استرداد اموال اقدام کنند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *