حضور ۴ تیم خارجی در مسابقات بین المللی اسکی معلولان


اسکی معلولان

رئیس انجمن اسکی معلولان از برگزاری مسابقات بین المللی اسکی معلولان در رشته های آلپاین، اسنوبورد و صحرانوردی از روز شنبه ۱۳ بهمن در پیست اسکی دیزین و آبعلی خبر داد.

عیسی ساوه شمشکی در گفت و گو با سادس، افزود: مسابقات بین المللی اسکی معلولان و نابینایان و کم بینایان در رشته‌های آلپاین، اسنوبورد و صحرانوردی با حضور ۲۸ ورزشکار زن و مرد و ۴ تیم خارجی از کشورهای پرتغال، ترکیه، قزاقستان و آذربایجان از فردا شنبه ۱۳ بهمن در پیست اسکی دیزین و آبعلی (امامزاده هاشم) آغاز و تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت.
وی گفت: رنکینگ این مسابقات چون در فدراسیون جهانی و IPC ثبت می‌شود امتیاز آن برای بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲۲ در چین دارای اهمیت است.
شمشکی تصریح کرد: در بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ ما با ۵ ورزشکار مرد و ۲ زن) در این مسابقات حضور داشتیم، در دوره بعدی تلاشمان بر این است که تعداد سهمیه‌های خود را افزایش داده و با ۸ ورزشکار در پارالمپیک زمستانی چین شرکت کنیم.
رئیس انجمن اسکی معلولان اضافه کرد: در سال ۹۴ که این انجمن فعالیت خود را آغاز کرد تنها صادق کلهر در اسکی معلولان فعالیت می‌کرد، اما امروز تعداد اسکی بازان معلول به ۲۸ نفر افزایش پیدا کرده‌اند که از این تعداد ۶ نفر اسکی بازان زن هستند. در حقیقت طی این سال‌ها با یک رشد چشمگیری در اسکی معلولان روبرو بودیم.
شمشکی در پایان در پاسخ به این پرسش که وضعیت تیم ایران را در مسابقات بین المللی اسکی معلولان چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: با تمرینات خوبی که اسکی بازان در پیست اسکی دیزین داشتند در این مسابقات در هر سه رشته آلپاین، اسنوبورد و صحرانوردی به دنبال کسب مدال و افزایش رنکینگ خود هستیم.
انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *