امنيت يکي از جلوه هاي حقوق شهروندي است

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي امنيت را يکي از جلوه هاي حقوق شهروندي عنوان کرد و گفت: پليس در جايگاه ضابط دادگستري به سبب تعامل مستمر و مستقيم با شهروندان، نقش اساسي در رعايت حقوق شهروندي دارد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، “عباس گودرزي” نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در جمع کارکنان انتظامي شهرستان بروجرد گفت: حفظ امنيت و رعايت حقوق شهروندان پس از رفع احتياج هاي اوليه انساني در درجه نخست اهميت قرار دارد .

گودرزي با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي ايران در پي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) بر اساس اعتقاد به حکومت حق ، عدل ، قرآن و بر پايه ايمان به حاکميت مطلق الهي ، حفظ کرامت و ارزش هاي والاي انساني و نفي هر گونه ستمگري بنا شده است ،گفت: کشور ما همواره عمل به مفاهيم اسلامي و سيره نبوي و ائمه اطهار را سرلوحه برنامه ها و اهداف ترسيم شده خود قرار داده است .

وي گفت: بي ترديد حقوق همه جانبه مردم اعم از زن و مرد ، ايجاد امنيت اجتماعي براي همه و همچنين تساوي عموم در برابر قانون از مهم ترين برنامه هاي اين نظام دين مدار مي باشد که از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي از دغدغه هاي مسئولان نظام بوده است .

اين مقام مسئول اظهار داشت: پليس در جايگاه ضابط دادگستري به سبب تعامل مستمر و مستقيم با شهروندان، نقشي اساسي در رعايت حقوق شهروندي دارد .

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي افزود: حفظ کرامت و ارزش والاي انسان و احترام به آزادي هاي مشروع و حقوق شهروندي ، رعايت اصول و ارزش هاي اسلامي در گرو اقدامات صحيح و عادلانه عوامل دستگاه قضائي از جمله “پليس” به عنوان ضابطان دادگستري است .

وي تصريح کرد: جلب رضايت مردم و رعايت حقوق شهروندي ، اساس ماموريت هاي نيروي انتظامي است چرا که مردم ولي نعمت و سرمايه هاي اين کشور هستند و بايد در رعايت حقوق شهروندي و تکريم آنان تلاش کنيم.

گودرزي با اشاره به تنوع مأموريت هاي ناجا خاطر نشان کرد: مأموران بايد با سعه صدر ، صبر و حوصله توأم با اقتدار و محبت ، به مسائل و مشکلات ارباب رجوع رسيدگي کنند و در تکريم آنها کوشا باشند .

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي با تقدير از زحمات بي شائبه فرماندهي و کارکنان انتظامي اين شهرستان در برقراري نظم و امنيت گفت: امنيت حاضر ،حاصل تلاش همه دستگاه ها خصوصا ناجا است و تعامل هرچه بيشتر دستگاه ها با پليس زمينه ساز ايجاد امنيت پايدار در اين شهرستان است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *