روحانيون و مبلغان مذهبي، زبان گوياي پليس در جامعه / نيروي انتظامي حافظ ارزش هاي اسلامي است

مدير حوزه هاي علميه استان، روحانيون و مبلغان مذهبي را زبان گوياي پليس در جامعه خواند و گفت: خطيبان مساجد و تكايا با ريشه يابي و آسيب شناسي اجتماعي مي توانند ياور پليس در ايجاد امنيت و آرامش در جامعه باشند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “رضا بينقي” رئيس پليس پيشگيري سمنان در ديدار با مدير حوزه علميه اين استان به نقش مهم حوزه علميه و طلاب در پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: در ايام محرم سال گذشته کاهش انواع جرايم مانند سرقت و نزاع و درگيري را شاهد بوديم.

وي با اشاره به هجوم نرم دشمنان به كانون خانواده گفت: با تلاش هاي کارشناسان اجتماعي پليس، بيش از 46 درصد از پرونده هاي اختلاف خانوادگي در واحدهاي مددکاري اجتماعي کلانتري هاي استان منجر به مصالحه و از چرخه قضائي خارج شده است.

اين مسئول انتظامي با بيان اينکه برقراري امنيت پايدار نيازمند مشارکت تمام دستگاه ها، نهادها و مردم است، تصريح کرد: روحانيون و ائمه جماعت در پيشگيري اجتماعي مي توانند بسيار موثر باشند.

رئيس پليس پيشگيري استان، شوراي معتمد پليس را يکي ديگر از ظرفيت هاي اجتماعي در پيشگيري از جرايم دانست و گفت: هرچه ارتباط و تعامل نهادهاي تاثيرگذار مانند حوزه و علما با پليس بيشتر شود، توفيقات بيشتري در حوزه امنيت کسب خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام “معصوم منصورسمائي” رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان ضمن عرض تسليت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان گفت: ماموريت هاي پليس بر اساس دو فرضيه الهي امر به معروف و نهي از منکر بنا شده است.

وي با بيان اينکه نيروي انتظامي حافظ ارزش هاي اسلام و انقلاب است گفت: هرچه تعامل و همکاري پليس با حوزه علميه تقويت شود نظم اجتماعي در جامعه بيشتر خواهد شد.

حجت الاسلام “مهدي نژاد” مدير حوزه علميه برادران استان سمنان نيز در اين نشست با بيان اينکه همه ما به دنبال يک هدف در مسير انقلاب هستيم گفت: اگر اقدامات فرهنگي و اجتماعي ما گسترده تر شود، توفيقات بالاتري کسب خواهيم کرد.

وي علما و روحانيون را زبان گوياي پليس در جامعه خواند و گفت: خطيبان جماعت با ريشه يابي و آسيب شناسي اجتماعي مي توانند ياور پليس در ايجاد امنيت و آرامش شهر باشند.

حجت الاسلام مهدي نژاد پليس را يک نيروي ولايي و ارزشمند خواند و گفت: ماموران انتظامي در برخورد با جرايم، کاري حساس و سخت در پيش دارند که بايد از تمام ظرفيت‌ هاي موجود در جامعه براي برقراري آرامش مردم استفاده کنند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *