افزايش بصيرت مردم بهترين راه مقابله با شبکه هاي ماهواره اي است

نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اثرات مخرب شبکه هاي ماهواره اي، گفت: بهترين راه مبارزه با جنگ نرم دشمنان، آگاهي دادن به مردم از تاثير اين شبکه ها بر زندگي و کانون خانواده ها است تا آنها خود آگاهانه تصميم بگيرند.

به گزارش سادس، دکتر «فاطمه رهبر» در مراسم آموزش عقيدتي سياسي ويژه کارکنان زن ستاد فرماندهي ناجا، پيرامون تهاجم فرهنگي به سخنراني پرداخت و گفت: ميانگين بودجه اي که در دنيا صرف اقدامات فرهنگي مي شود 7 درصد و در کشور ما 4 تا 5 درصد است.

وي افزود: در زمان بوش پدر، 50 ميليون دلار صرف شبکه هاي فارسي زبان براي ايرانيان شد و 40 درصد سرمايه هاي در گردش دنيا در اين حوزه اختصاص به کشور آمريکا دارد که در ايران اين بودجه تنها يک درصد است.

نماينده مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اينکه در سال 73 سه شبکه فارسي زبان ماهواره اي وجود داشت، تصريح کرد: در سال 92 اين سه شبکه به 150 شبکه افزايش يافت اين درحالي است که 19 شبکه ماهواره اي جمهوري اسلامي ايران که پخش جهاني داشت را قطع کردند تا کشورهاي اروپايي از آن استفاده نکنند.

دکتر رهبر با اشاره به استفاده نادرست از ماهواره در کشورمان، گفت: در بيشتر کشورها، استفاده از شبکه هاي ماهواره اي رايگان نيست اما در کشور ما رايگان است. همچنين در برخي از کشورها مانند آمريکا، سطوح دسترسي براي استفاده از برنامه هاي ماهواره اي وجود دارد اما در کشور ما متاسفانه خانواده ها کنترل و محدوديتي براي فرزندان خود در تماشاي برنامه هاي ماهواره اي ندارند.

وي به رشد آمار طلاق در کشورمان اشاره کرد و بيان داشت: متاسفانه يکي از ريشه هاي طلاق را بايد در کانال هاي ماهواره اي دانست که با برنامه هاي خود سعي در براندازي کانون خانواده ها دارند.

به گفته رئيس فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي، حدود 12 هزار شبکه از طريق 6 هزار کانال ماهواره اي قابل دريافت است که از اين ميان هزار و 200 شبکه شو، 80 شبکه مد و لباس و 250 شبکه نيز در حوزه کودکان و نوجوانان وجود دارد. شبکه هايي که لباس و آرايش هاي خاصي را به کودکان، نوجوانان و جوانان القاء کرده و روابط دختران و پسران را امري عادي تلقي مي کنند.

دکتر رهبر، برنامه هاي ماهواره اي را به 4 بخش فيلم و سريال، برنامه هاي مستند، بخش هاي خبري و مطالب متنوع مانند موسيقي، سلامت، آشپزي و … تقسيم و خاطرنشان کرد: در فيلم ها و سريال هاي پخش شده شاهد ترويج بارداري قبل از ازدواج، روابط آزاد بين مرد و زن، خودکشي، پوچ گرايي، تجمل و تنوع گرايي، خيانت بين مرد و زن و … هستيم.

وي ادامه داد: برنامه هاي مستند نيز سبک زندگي غربي بويژه آمريکايي، القاي ناکارآمدي دين، غلبه مدرنيته برسنت، قهرمان پروري، تبليغات محصولات، لذت گرايي، اشراف گرايي و … را تبليغ مي کنند. همچنين بخش هاي خبري نيز به دنبال ايجاد دافعه و جاذبه هاي مورد نظر، بزرگنمايي در مسائل سياسي و گرفتن قدرت فکر کردن از مردم هستند.

دکتر رهبر، با تاکيد براينکه دشمن در جنگ نرم در تمامي حوزه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي ورود پيدا کرده است، گفت: اولين راه مقابله، آگاهي دادن به مردم است تا از اثرات و نقشه هاي شوم اين شبکه ها آگاه شوند و آگاهانه و با بصيرت در مقابل آن بايستند.

گفتني است، در ادامه اين مراسم که با همت معاونت تربيت و آموزش عقيدتي سياسي ستاد فرماندهي ناجا در سالن کوثر اين ستاد برگزار شده بود، دکتر «ليلا ثمني» با موضوع احکام بانوان، دکتر «فروغ نيلچي زاده» با موضوع سبک زندگي ديني و تربيت فرزندان، به سخنراني پرداختند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *