موسسه اعتباری کوثر بدنبال نهادینه کردن موضوع مسئله شناسی در ساختار سازمانی خود است

مسئله شناسی امروزه به عنوان یک ضرورت در هر سازمانی مطرح است چنانچه مسایل بدون شناسایی و لاینحل باقی بمانند، سکون و زوال پذیری در انتظار آن سازمان باقی خواهد ماند.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد غلامرضا قبادی رئیس مرکز تحول استراتژیک موسسه اعتباری کوثر در مصاحبه با روابط عمومی موسسه گفت: مسئله شناسی را از این زاویه نگاه کردیم که موانع رسیدن به اهداف در هر سطحی از سازمان را مسئله تلقی می کنیم به عبارت دیگر هر موانعی بر سرراه رشد سازمان به عنوان مسئله تلقی می شود.

رئیس مرکز تحول استراتژیک کوثر با بیان این مطلب اظهار داشت: سازمانی که سیکل مسئله شناسی آن معیوب باشد به طور حتم پویایی و ارتقای آن نیز معیوب خواهد بود لذا براین اساس کوثر بدنبال ایجاد و نهادینه کردن موضوع مسئله شناسی در ساختار سازمانی خود است.

وی با اشاره به اینکه باید هر نوع مانع بر سرراه رشد سازمان را به عنوان مسئله تلقی کرد و در جهت حل آن کوشید گفت: در این مسیر باید فضای مشارکت پذیری و گفتمان در مجموعه سازمانی شکل بگیرد تا بر این اساس بدنه سازمان به شناسایی مسأله و سپس حل آن اقدام کند.

به اعتقاد رئیس مرکز تحول استراتژیک؛ نگاه اجرایی بدون تئوری همیشه یک کابوس ایجاد کرده است چرا که اگر برای اقدامات خود تئوری نداشته باشیم به طور قطع هرج و مرج و یک ناهنجاری در سازمان‌ها و حتی در رفتار شخصی کارکنان ایجاد می شود که به تبع اثرات مناسبی در سازمان نخواهد داشت.

دبیر دومین جشنواره رشد موسسه اعتباری کوثر تصریح کرد: نمی‌توان نگاه انتقادی نداشته باشیم اما انتظار یک آینده مناسب را داشت. این موضوع را حتی در مفاهیم دینی می توان مشاهده کرد. نگاه انتقادی مقدمه‌ای برای تحول است حالا وقتی این موضوع اجتناب ناپذیر است من نمی توانم خودم را از آن مبرا بدانم. اگر می خواهیم به تحقق شعار موسسه “آینده از آن ماست” برسیم باید با نگاهی انتقادی به گذشته، آینده مناسب را ترسیم کرد چون راهی که می رویم مورد تردید است.

وی گفت: ما باید تحول را در قاعده شکل بدهیم و این تحول هیچ وقت شکل نمی گیرد مگر در ذهنیت انسانها و نوع نگاهشان، لذا ما باید با مدل سازی و مشابه سازی رفتاری مطلوب زمینه را برای اینها ایجاد کنیم تا آنها بیایند ممارست و تکرار کنند. تا از آن ذهنیت اتوماتیک و کلیشه ای خارج شوند و وارد فضای نوآورانه و خلاقانه قرار گیرد.

مدیر برنامه ریزی و تحول موسسه اعتباری کوثردر پایان با اشاره به دومین جشنواره رشد کوثر افزود: این جشنواره با محوریت پژوهش های فرهیختگان کوثری برگزار می شود که با همکاری معاونت توسعه و مدیریت سرمایه های انسانی و مدیریت برنامه ریزی و تحول و مرکز تحول استراتژیک، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *