نسخه درمان و حل آسيب هاي اجتماعي تکيه بر ظرفيت هاي مردمي است/موفقيت ناجا امنيت و توسعه کشور را به دنبال دارد

وزير کشور نسخه درمان و حل آسيب هاي اجتماعي را تکيه بر ظرفيت هاي مردمي دانست و گفت:موفقيت ناجا امنيت، توسعه، رشد و تعالي براي کشور به دنبال دارد و اين موفقيت خار و رعبي به چشم و دل دشمن و قوت قلبي براي دوستداران و دلسوزان نظام است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، دکتر “رحماني فضلي” در همايش هم انديشي و پاسداشت از برترين هاي “مکنا” 94 و خيرين امنيت ساز با تسليت ايام شهادت امام حسين (ع) و ياران با وفايش اظهار کرد: اميدوارم خداوند به همه توفيق درک و معرفت و عمل در راه ائمه اطهار را بدهد.

وي با گرامي داشت هفته ناجا افزود: هفته ناجا با برنامه هاي بسيار خوب برگزار شد و پرکار نيز بود.

وزير کشور در ادامه با اشاره به واقعه کربلا عنوان کرد: از ابعاد مختلفي مي توانيم به موضوع کربلا و حادثه عاشورا نگاه کنيم، از هر طرف به اين موضوع بنگريم مي توانيم از چشمه هاي جوشان ، معرفت، شعور، شور ، شوق و خورشيد تابان فداکاري ، ايثار و مردانگي بهره ببريم.

وي خاطر نشان کرد: عاشورا مختص يک زمان و مکان نيست و بايد تا هميشه از چشمه جوشان آن سيراب شويم و درس بگيريم و خودمان را مهيا کنيم تا بتوانيم رسالت اين حادثه را به خوبي بفهميم و انجام دهيم.

دکتر رحماني فضلي بيان کرد: از نظر معرفتي سراسر عاشورا درس معرفت، ايستادگي و اعتقاد است. عاشورا درس ايمان است و اعتقاد و صحنه آزمون کساني که ايمان و اعتقاد دارند و بر ايمان خود استوارند.

اين مقام مسئول اضافه کرد: از منظر تاريخي از بدو اسلام تاکنون، حادثه عاشورا قله رفيع تاريخ است و ما مي توانيم درس هاي زيادي از اين حادثه بگيريم. جرياني که امتدادش انقلاب اسلامي ، ارزش هاي انقلاب و ولايت پذيري است.

وزير کشور مطرح کرد: از منظر اخلاق، عاشورا درس آموز است ، درس فداکاري، ايثار ، عشق و … مهم ترين درس هاي عاشورا است. اينکه چگونه مي توان در راه دوست جان فدا کرد و همه هستي را در طبق اخلاص گذاشت و تقديم يار کرد.

اين مقام مسئول ادامه داد: عاشورا صحنه عشق و وفاداري و چشمه جوشاني است که تاريخ و انسان را معطوف خود مي کند .

وي مطرح کرد: اگر از منظر عبرت آموزي به حادثه عاشورا بنگريم درس هاي بزرگي از عبرت دارد اينکه عده اي جبهه حق را برگزيده اند و استوار بر عقيده خويش ايستادند و رستگار ماندند.

دکتر رحماني فضلي خاطر نشان کرد: سرلوحه درس آموزي از عاشورا ، اعتقادات ديني ، ايمان قلبي و تبعيت از امام مسلمين است و امروز ولي فقيه پرچمدار قيام آقا ابا عبدالله الحسين (ع) است. ميزان ، فصل و ذکر “ولي فقيه” است و بايد به اين ميزان ، ذکر و فصل ايمان داشته باشيم.

وزير کشور ادامه داد: اگر مي خواهيم راه را به درستي برويم بايد عشق و وفاداري به ولي فقيه و پيمان با مقام معظم رهبري را سرلوحه قرار دهيم.

دکتر رحماني فضلي خطاب به کارکنان ناجا مطرح کرد: اينکه شما در مجموعه اي خدمت مي کنيد که مستقيما زير نظر ولي فقيه است نعمت بزرگي مي باشد که همه مسلمين به عدالت ، شجاعت، ايمان، دلسوزي ، راستي و درستي ولي فقيه گواهي مي دهند.

وزير کشور اشاره کرد: شوق بزرگي است که در کنار چنين معشوقي با انگيزه کار کنيم. امر و دستورات ولي فقيه در جهت تقويت دين خدا و خير و صلاح ملت و مسلمين است و بايد گوش به فرمان مقام معظم رهبري باشيم.

وزير کشور در ادامه اظهار کرد: امنيت مقوله مهم و بسترساز توسعه است و بايد در راستاي ايجاد و تقويت امنيت پايدار تلاش کنيم.

وي تأکيد کرد: ايمان ، اعتقاد قلبي و تکيه بر ظرفيت مردمي از مهم ترين مولفه هاي امنيت پايدار هستند.

دکتر رحماني فضلي ادامه داد: مردم ولي نعمت ما هستند و نسبت به ما مسئولان حق دارند، وظيفه داريم که ماموريت خود را به خوبي انجام دهيم.

وي افزود: در هر مقطعي از زمان و شرايط که مردم انقلاب و کشور را ياري و پشتيباني کردند موفق بوده ايم و هر جا که مردم به ما ايمان و اعتقاد داشتند به دستاوردهاي مطلوبي رسيديم.

وزير کشور خاطر نشان کرد: عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي ايران حضور و در صحنه بودن مردم بود. امام راحل به مردم اعتماد وايمان داشتند و مردم را سرمايه مي دانستند. در تمام ادبيات بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران واژه مردم با ادب و احترام توأمان بود و اين ايمان، کاري با دل مردم کرد که به انفجار عظيم نور و انقلاب منتج شد.

اين مقام مسئول مطرح کرد: براساس تحليل ها و برآوردهاي استراتژيک و کلاسيک پيروزي انقلاب اسلامي ممکن نبود اما در اين ميان دست غيب الهي بود که کمک کننده شد.

وي اضافه کرد: در مسير انقلاب اسلامي حوادث بسياري رخ داد و در تمام حوادث مردم ياران انقلاب بودند . بدون حضور و پشتيباني مردم دفاع از کشور در دوران دفاع مقدس امکان پذير نبود.

وي با طرح اين سوال که آيا در دوران دفاع مقدس ما امکانات و منابع جنگي بالايي داشتيم ، افزود: تمام دنيا در مقابل ما صف آرايي کردند اما ايمان و پشتوانه مردمي به پيروزي منتج شد.

وزير کشور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبري نيز در همه حوزه ها مسئولان را به مردم و حمايت مردمي توصيه مي کنند. بخش اول “اقتصاد مقاومتي”؛ ” مردمي کردن اقتصاد” است. اگر اين موضوع را باور داشته باشيم و نظريه ها را متمرکز بر مردم و سرمايه مردمي کنيم، اقتصاد مقاومتي تبيين و تحقق مي يابد.

دکتر رحماني فضلي تأکيد کرد: طبيب انقلاب در بيماري اقتصاد نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتي است و اگر اين راهکار را عملي نکنيم با هر تهديد ، تحريم و … در بدنه اقتصاد، تکانه هاي عظيمي ايجاد مي شود.

وي با اشاره به ديدار مسئولان ارشد کشوري و لشکري با مقام معظم رهبري در خصوص آسيب هاي اجتماعي بيان کرد: در اين ديدار معظم له با تحليل کاملي از آسيب هاي اجتماعي نسخه حل آسيب هاي اجتماعي را تکيه بر ظرفيت هاي مردمي عنوان کردند.

اين مقام مسئول با بيان اينکه در تمام دنيا تکيه بر ظرفيت و توانمندي مردم اصل است ، گفت: به اين مهم اعتقاد قلبي و ديني داريم اما در عمل نتوانسته ايم ساز و کار آن را به درستي ايجاد کنيم.

وي تأکيد کرد: حل آسيب هاي اجتماعي از طريق اجتماعي شدن و مشارکت مردمي امکان پذير است و اگر نتوانيم پيشگيري را اولويت قرار دهيم، موفق نخواهيم بود .

دکتر رحماني فضلي با اشاره به فعاليت مراکز درمان معتادان ادامه داد: معتادان در اين مراکز درمان مي شوند اما بيش از 85 درصد دوباره به چرخه اعتياد باز مي گردند بنابراين بهترين درمان اعتياد ” پيشگيري ” و ” معتاد نشدن” است و اين يعني اصل پيشگيري يک اصل اولويت دار و مهم است .

وزير کشور با بيان اينکه نيروي انتظامي در تأمين و توسعه امنيت نقش و سهم بسزايي دارد ، عنوان کرد: تأکيد صريح مقام معظم رهبري است که مردم را به کمک و پشتيباني ناجا بياوريم و سازوکاري تعبيه و تبيين کنيم که مردم در برنامه هاي ناجا مشارکت جدي داشته باشند.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: بايد با ارائه راهکار و تعريف سازوکار عملياتي و اجرايي ، امکان همکاري بيشتر شهروندان با نيروي انتظامي فراهم شود.

وي با بيان اينکه به مردم نبايد به عنوان صندوق پس انداز و يا مشارکت صرفا در امور مالي نگاه کرد، مطرح کرد: امنيت مطلوب امروز به دليل حمايت مردم از انقلاب و کشور است . در مناطق مرزي به ويژه غرب و شرق با حوادث و موضوعات امنيتي درگير هستيم، معاندان، ضدانقلاب، دشمنان اين مرز و بوم، سرمايه و سياست، تجهيزات و تجربه و همه امکانات خود را به کار گرفتند تا در داخل کشور فضاي ناامني ايجاد کنند و خود معترف به اين موضوع هستند و ما نيز براساس اسناد ، مدارک و مستندات مي گوييم.

عالي ترين مقام وزارت کشور خاطر نشان کرد: امنيت را مديون لطف الهي، تدابير مقام معظم رهبري ، انسجام نيروهاي نظامي ، انتظامي و امنيتي و همچنين حضور مردم در صحنه و در کنار نيروهايي چون ناجا ، سپاه، بسيج و … هستيم.

دکتر رحماني فضلي مطرح کرد: امنيت در جمهوري اسلامي ايران “امنيت پايدار” است و بايد تجربه نوين سازمان دهي مردم در “امنيت سازي” را با موفقيت آزمون کنيم. در اين راستا دستورالعمل هايي تدوين و تهيه شده است.

وي خطاب به فرماندهان و کارکنان ناجا خاطر نشان کرد: شما چون هميشه خالصانه و صادقانه با مردم در ارتباط خواهيد بود و اين سرمايه اجتماعي يعني مشارکت مردمي را تقويت خواهيد کرد.

وزيرکشور تأکيد کرد: موفقيت ناجا امنيت، توسعه ، رشد، تعالي براي کشور و خار چشم و رعب براي دشمنان و قوت قلب براي دوستان و دلسوزان نظام و کشور است و همه بايد تلاش کنيم اقتدار ناجا ارتقاء يابد.

گفتني است، در اين مراسم معاون طرح ، برنامه و بودجه ناجا سردار “قصري” گزارش اجمالي از روند اجرايي شدن طرح “مکنا” ارائه کرد و همچنين با حضور وزير کشور دکتر “رحماني فضلي” و فرمانده ناجا سردار ” حسين اشتري” از برترين هاي مکنا و خيرين امنيت ساز تقدير شد.

معرفي برترين هاي مکنا و خيرين امنيت ساز

سردار” حسين ساجدي نيا” فرمانده انتظامي تهران بزرگ، سردار ” عزيزاله ملکي” فرمانده انتظامي استان هرمزگان، سردار ” نورعلي ياري” فرمانده انتظامي استان ايلام و سردار ” کيومرث شيخي” فرمانده مرزباني استان کردستان، از برترين هاي “مکنا” معرفي شدند.

همچنين سرهنگ “عبدالعلي روان بخش” فرمانده انتظامي شهرستان کرمان، سرهنگ “اسماعيل مشايخ” فرمانده انتظامي شهرستان بندرعباس، سرهنگ “روح اله موسوي” فرمانده انتظامي شهر کرد، سرهنگ “عارف سپهري” فرمانده هنگ مرزي مريوان، سرهنگ “شيرزاد حاجي زاده” فرمانده هنگ مرزي پلدشت و سرهنگ محمد عبدالعلي پور” فرمانده هنگ مرزي ماکو نيز به عنوان برترين هاي اين طرح معرفي شدند.

يادآور مي شود در رده کلانتري ها سرهنگ “مختار نصيري” فرمانده کلانتري 11 شيراز، سرهنگ ” حمزه علي نادري” فرمانده کلانتري 164 قائم تهران، سرگرد “هدايت اله امري” فرمانده کلانتري بوشهر ، سرگرد ” سيد جعفر جوانمردي” فرمانده کلانتري 11 لاهيجان، سروان ” روح اله رضي” فرمانده کلانتري 21 بندر لنگه، ستوانيکم ” جعفر فرجي الهي ” فرمانده مرکزي مهران ، سروان ” روح اله رمضاني ” فرمانده پاسگاه مرزي ساحلي بهارستان انزلي، ستوان دوم ” جواد لطفي” فرمانده پاسگاه مرزي ساحلي پلدشت و سرگرد “اکبر ناصحي” معاون وظيفه عمومي زنجان نيز با کسب عنوان برتري، تقدير شدند.

گفتني است، سرهنگ ” اميرحسين هشترودي” و آقايان ” محمدحسين آدينه، محمدرضا علمداري و آرام کرکيان” و همچنين سرکار خانم ” خانم جان منصوري” به عنوان خيرين امنيت ساز، معرفي شدند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *