رسانه ظرفيت خوبي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است

فرمانده انتظامي استان، گفت: بايد از ظرفيت رسانه‌ها در شناسايي و پيشگيري از بروز آسيب‌هاي اجتماعي استفاده شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “عليرضا مظاهري” در بازديد از خبرگزاري ايسنا با تسليت ايام سوگواري ماه محرم، افزود: بايد از ظرفيت موجود در رسانه‌ها به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و به تناسب آن توجه و ارائه آموزه و باورهاي ديني استفاده کرد.

اين مقام ارشد انتظامي در استان، ادامه داد: امروز دشمنان عقايد، باور و دين مردم را مورد تهاجم قرار داده اند بنابراين بايد با استفاده از همه ظرفيت و ابزارهاي فرهنگي در راستاي جنگ نرم با آنان مقابله کنيم.

وي با اشاره به اينکه رهبر انقلاب همواره در ديدارهاي خود بر جنگ نرم تاکيد دارند، افزود: با توجه به اينکه بيشتر مادران و پدران شهدا از دنيا رفته اند، اما بايد زندگي نامه آنان را مورد بررسي قرار داده و نکات ارزنده موجود در آن را به جوانان و ديگر نسل‌ها منتقل کنيم.

فرمانده انتظامي خراسان شمالي خاطرنشان کرد: با توجه به پيشرفت روز افزون علم و فناوري و استفاده از ابزارهاي ارتباطي جديد، و اين که دشمنان مي‌خواهند از طريق همين ابزارها به اهداف خود برسند، بايد از جايگاه و فضاي موجود و در اختيار رسانه ها به منظور انتشار اخبار و برنامه‌هاي سازنده مفيد بهره ببريم.

سردار مظاهري با اشاره به وجود امنيت خوبي که در استان و کشور وجود دارد، گفت: مقام معظم رهبري در ديدارهاي خود با فرماندهان نيروي انتظامي، همواره بر اينکه امنيت از ارکان اجتماعي نظام بوده و مهمترين رکن آن نيروي انتظامي است، تاکيد دارند.

وي يادآورشد: امروز مشاهده مي‌کنيم در مرکز اروپا با وجود امکانات و تجهيزات فراوان ناامني‌هايي اتفاق مي‌افتد اما در ايران که در محاصره مرزهاي پرآشوبي همانند افغانستان و ترکيه قرار داريم بهترين امنيت وجود دارد.

فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي همچنين تصريح کرد: هم اکنون به برکت وجود نيروهاي غيور خود توانسته ايم، مرزهاي دفاع از کشور را فراتر برده و در سوريه، لبنان و عراق نيز جان فشاني کنيم.

سردار مظاهري با بيان اينکه نيروي انتظامي همواره در حال برگزاي طرح‌هاي مختلف در راستاي ايجاد امنيت و سلامت براي مردم است، افزود: با توجه به سخنان فرماندهي معظم کل قوا، آحاد کارکنان ناجا سالم و زحمکتش بوده و به رغم وجود کمبودها با روحيه از خودگذشتگي در حفظ امنيت مردم تلاش مي‌کنند.

اين مقام ارشد انتظامي در استان، با تاکيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي علمي در پيشبرد ماموريت‌هاي ناجا، خاطرنشان کرد: پليس راهور ناجا رتبه سوم جهان را در انتقال آموزش‌هاي اجتماعي به مردم کسب کرده است.

“احسان عباسي” مديرمسئول خبرگزاري ايسنا و سرپرست جهاد دانشگاهي استان نيز در اين جلسه با تاکيد بر اطلاع رساني به موقع و شفاف، افزود: عدم وجود نگاه امنيتي و اطلاع رساني به موقع در مواقع ضروري در نيروي انتظامي، سبب جلوگيري از بروز شايعات خواهد شد.

اين مقام مسئول در ادامه بيان داشت: هنگامي که اخبار از مبادي و کانال هاي رسمي کشور منتشر شود به تناسب از بروز اخبار نادرست و ايجاد ناامني در جامعه جلوگيري مي‌کند.

مديرمسئول خبرگزاري ايسنا استان خراسان شمالي همچنين خاطرنشان کرد: در صورتي که ارتباط نيروي انتظامي و رسانه عميق تر شود با حداقل ترين هزينه ها مي توان در امور مهم و تاثيرگذار فرهنگ سازي لازم را انجام داد.

عباسي با اشاره به وجود ظرفيت هاي مناسب در جهاد دانشگاهي استان، يادآورشد: مي توان از ظرفيت مرکز افکارسنجي ايسپا و آموزش هاي کوتاه مدت جهاد دانشگاهي در راستاي انجام ماموريت هاي نيروي انتظامي در استان استفاده کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *