جریمه ۳ تا ۵ میلیونی متقاضیان مسکن مهر

یکی از اصول و بندهایی که در توافق نامه سه جانبه میان بانک مسکن ، شرکت عمران شهرهای جدید و پیمانکاران در خصوص نحوه آزادسازی وام مسکن اختصاص یافته به هرواحد ذکر شده بود، آزادسازی و اجازه برداشت از حساب متقاضیان مسکن مهر متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها بوده و هست.
پروژه های مسکن مهری که وام اختصاص یافته بانک مسکن به آنها در شهرهای جدید ۲۵ میلیون تومان و با بازپرداخت ۱۵ ساله بود، می بایست شروع پرداخت اقساط آنها توسط متقاضیان یک سال (به عنوان استراحت وام) پس از تکمیل و تحویل واحدها باشد و در غیر اینصورت سودی تحت عنوان “سود دوران مشارکت” به وام اعمال شده و دارنده حساب که متقاضی واحد می باشد می بایست نسبت به پرداخت آن اقدام نماید.
با گذشت ۳۰ ماه از موعد تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس، بانک مسکن اقدام به صدور دفترچه های اقساط برای تعدادی از متقاضیان نموده است. علاوه بر آن متقاضیانی که امروز اقدام به تهیه دفترچه قسط نمایند ملزم به پرداخت جریمه ۳ میلیون تومانی این وام بر اثر تأخیر شرکت عمران در تحویل این واحدها به بانک مسکن می باشند و متقاضیانی که دیرتر اقدام به تهیه دفترچه قسط و شروع بازپرداخت اقساط نمایند مشمول جریمه سنگین تر خواهند شد.
حال سوال متقاضیان مسکن مهر پردیس اینجاست که آیا جریمه عدم پایبند بودن به تعهدات شرکت عمران پردیس و پیمانکاران در قبال بانک مسکن را متقاضیانی سهم آورده آنها متحمل افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی شده است، بپردازند.واحدهایی که پس از گذشت بیش از ۴۰ ماه، خبری از تحویل آنها نیست.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *