توجه و نگاه مقام معظم رهبري به پليس بزرگترين سرمايه نيروي انتظامي

توليت آستان قدس رضوي عنايت ، توجه و نگاه مقام معظم رهبري به پليس را بزرگترين سرمايه نيروي انتظامي دانست و گفت: مردم داري، توجه به مردم و با مردم بودن شاخصه افتخار و سربلندي پليس ايران است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، حجت الاسلام رئيسي در حرم مطهر امام رضا (ع) در ديدار با جمعي از فرماندهان و کارکنان انتظامي خراسان رضوي با گرامي داشت هفته نيروي انتظامي که مقارن با ماه محرم شد از تلاش خستگي ناپذير پليس خدمتگزار در پايتخت معنوي ايران و استان خراسان رضوي و جاي جاي ايران اسلامي تشکر کرد.

توليت آستان قدس رضوي گفت: عنايت، توجه و نگاه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و فرمانده معظم کل قوا به پليس، بزرگترين سرمايه و پشتوانه پليس در ارائه خدمت صادقانه و انجام وظايف قانوني و به سر منزل مقصود رساندن رسالت خطيري است که نيروي انتظامي در جامعه بر عهده دارد.

وي افزود: مردم داري، توجه به مردم و با مردم بودن ،شاخصه افتخار و سربلندي پليس ايران است و آنچه نيروي انتظامي در انجام ماموريت هاي خود بايد به واسطه اين افتخار و سربلندي هميشه مدنظر خود داشته باشد توسعه اميد بخشي به مردم هنگام خدمت به شهروندان عزيز است چرا که نوع عمل، کردار و گفتار پليس مي تواند در مردم روحيه اميدواري يا نااميدي پديدار کند.

توليت آستان قدس رضوي خاطر نشان کرد: امروز با وجود همه تهديد ها و خطراتي که کشور ما را تهديد مي کند خوشبختانه با هوشياري و اقدام به موقع و آمادگي نيروهاي امنيتي و پليس، در کشور امنيت شايسته اي داريم که بايد از جان فشاني و از خود گذشتگي پليس در اين عرصه تقدير و تشکر کرده و بگوييم که امنيت ما مرهون جان فشاني نيروي انتظامي است.

وي توجه به پيش بيني و پيشگيري در عملکرد و ماموريت هاي فرهنگي و عملياتي پليس را بسيار ضروري دانست و گفت: اگر پيش بيني درست و دقيقي داشته باشيم و آسيب شناسي و آسيب سنجي درستي انجام دهيم از بروز مشكل و جرم و بزه كاري جلوگيري خواهد شد.

حجت الاسلام رئيسي اظهار داشت: سنگ زير بناي جامعه اسلامي، اخلاق، معنويت، عقلانيت،عدالت اجتماعي و معنويت است و هر چه اين نكات در روابط اجتماعي بيشتر نهادينه و فرهنگ سازي شود، كار ناجا مثمر ثمرتر خواهد بود.

وي نابساماني هاي اقتصادي، بيكاري و اشتغال و ضعف اخلاق اجتماعي و… را نيز در ماموريت هاي پليس بسيار مهم دانست و تصريح کرد: همه دستگاه ها و مسئولان فرهنگي بايد دست به دست هم بدهند و با پليس همكاري كنند تا نظام تربيتي با پشتوانه مسائل و آموزه هاي ديني تكميل شده و به افراد اجتماع ،خود كنترلي و احساس مسئوليت اجتماعي براي اجراي قانون و قانون مداري بدهد.

وي بيان کرد: نظام تربيتي ديني مي گويد بايد انگيزه جرم را در جامعه از بين برد و اگر به هر دليلي فرد هواي نفساني و انديشه لغزشي پيدا كرد ابزار جرم نبايد در دسترس باشد، حال اگر انگيزه و ارتكاب جرم به وجود آمد بايد برخورد قاطع و جدي صورت گيرد كه در اين برخورد قاطع، ساز و كار پيش بيني و پيشگيري نقش موثري دارد.

حجت الاسلام رئيسي از آمادگي آستان قدس رضوي براي ايجاد استراحتگاه مسافران در مسير مسافرت به مشهد خبر داد و گفت: اميدواريم با کار کارشناسي نقطه سنجي هاي صحيح و علمي، کار به خوبي پيش برود.

وي خدمات و عملکرد پليس خراسان رضوي در خدمت به زائران بارگاه ملکوتي امام رضا(ع) را توفيق بزرگ و قابل تقدير دانست و اظهار داشت: دست برتر پليس در مواجهه و مقابله با جرم و خدمتگزاري به مردم محسوس است و در اين رابطه از پليس تشکر مي کنيم.

در ابتداي اين ديدار سردار “بهمن اميري مقدم” فرمانده انتظامي خراسان رضوي، گزارش عملکرد و فعاليت ها و دستاوردهاي پليس رضوي را ارائه و از عنايت و لطف آستان قدس رضوي به خادمان، زائران و فرماندهي انتظامي خراسان رضوي تقدير و تشکر کرد.

سردار اميري مقدم گفت: اميدوارم با مجموعه فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي و پيشگيرانه و عملياتي بتوانيم به وظايف قانوني و رسالت خطير خود به خوبي عمل کنيم.

وي در ادامه از کشف 16 تن انواع مخدر در شش ماهه اول سال جاري خبر داد و گفت: پليس رضوي با توزيع کنندگان مواد مخدر ، جمع آوري معتادان پرخطر و عاملان اخلال در نظم و امنيت عمومي با جديت برخورد کرده است.

سردار اميري مقدم با اشاره به کسب رتبه هاي برتر کشوري توسط پليس هاي تخصصي استان گفت: استفاده از ظرفيت آموزش همگاني ، تعامل اجتماعي ، همکاري هاي مردم و به روز و کارآمد شدن از مهم ترين دستاوردهاي پليس خراسان رضوي است.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي با اشاره به راه اندازي چهار کلانتري در نقاط حاشيه اي شهر مشهد گفت: خوشبختانه در ارتباط با خيران امنيت ساز نيز زمينه همکاري و تعامل همگاني براي توسعه و تحکيم امنيت عمومي بسيار موثر بوده که از اين ظرفيت نيز بهره برداري خوبي شده است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *