حفظ و صيانت از مناسبات و شئونات مذهبي در اولويت ما است

وزير کشور با اشاره به همزماني بازي فوتبال ايران و کره جنوبي با روز تاسوعاي حسيني گفت: براي ما حفظ شئونات مذهبي يک اصل مهم است و با رعايت ملاحظاتي بايد جنبه هاي هيجاني فوتبال با جنبه هاي احساسي اين ايام منطبق باشد.

 به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، دکتر “رحماني فضلي” در حاشيه هم انديشي و پاسداشت از برترين هاي “مکنا” 93 و خيرين امنيت ساز در جمع خبرنگاران در خصوص همزماني بازي فوتبال ايران و کره جنوبي در روز تاسوعاي حسيني اظهار کرد: در خصوص اينکه اين بازي چه زماني و چگونه برگزار شود که با تاسوعاي حسيني همزماني نداشته باشد تلاش هاي بسياري از سوي وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال انجام شد که متأسفانه عليرغم تمام تلاش ها نتوانستند نه موافقت تيم کره جنوبي و نه مسئولان در حوزه فوتبال بين المللي را کسب کنند و قرار شد بازي در موعد مقرر برگزار شود.

وي افزود: در اين خصوص برخي دغدغه ها و نگراني ها از سوي متدينان و مومنان وجود داشته و دارد که نبايد فضاي عمومي فوتبال با شئونات مذهبي ناسازگاري داشته باشد و موجب جريحه دار شدن احساسات و عواطف مردم و عزاداران شود.

وزير کشور ادامه داد: علي رغم تمام تلاش ها بازي در روز مقرر برگزار مي شود و نهايتا تصميم بر آن شد که همه عزيزاني که در امر فوتبال دخالت دارند اعم از مديران ، بازيکنان ، داوران ، هواداران و تماشاچيان، رسانه ها به خصوص صدا و سيما و … رفتار ، سکنات و اقدامات شان بر گونه اي باشد که شئونات مذهبي حفظ شود.

اين مقام مسئول باتأکيد بر اينکه حفظ شئونات مذهبي براي مردم و شهروندان اصل مهمي است ، گفت: بايد فضاي اين بازي به گونه اي مديريت شود که براي مردم نگراني وجود نداشته باشد.

وي خاطر نشان کرد: بنا شده ملاحظاتي رعايت شود که جنبه هاي هيجاني فوتبال با جنبه هاي احساسي ايام محرم به ويژه تاسوعاي حسيني(ع) منطبق باشد.

وزير کشور تأکيد کرد: يک بار ديگر در اين روز بزرگ شاهد شعور ، شور و فهم مردم ولايت مدار و مذهبي خواهيم بود و مطابق برنامه هاي صورت گرفته نگراني براي مردم ايجاد نخواهد شد.

وي گفت: ناجا موظف شده تمام تمهيدات لازم در مراسم را پيش بيني و اجرايي کند.

دکتر رحماني فضلي در خصوص وضعيت امنيتي کشور عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده موارد ناامني بلافاصله مراتب را از طريق سامانه هاي وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي اطلاع دهند.

وي خاطر نشان کرد: به هرحال کشور ما ، کشوري است که مورد طمع و بغض دشمنان زيادي از جمله آمريکا ، اسرائيل و برخي کشورهاي مرتجع منطقه است.

وي توضيح داد: استکبار مخالف آزادي و حريت مردم منطقه و جهان بوده و منافع خود را دنبال مي کند و ايران حامي آزادگي و حريت مردم منطقه است. به همين دليل دشمن در صدد انجام توطئه است و ما از آمادگي لازم برخورداريم.

وي تأکيد کرد: تقويت امنيت پايدار از اولويت هاي اصلي ما است و اين امنيت پايدار را مرهون لطف الهي ، تدابير مقام معظم رهبري ، هوشياري نيروهاي نظامي، انتظامي و امنيتي و همچنين حضور و مشارکت مردمي هستيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *