افزایش ایمنی مسافر و کاهش رفتارهای پرخطر مهم ترین مزیت سامانه “سپهتن” / دغدغه فرمانده ناجا در خصوص ارتقاء ایمنی جاده ها

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای گفت: کاهش رفتار پرخطر و افزایش ایمنی مسافر و بار از مهم ترین دستاوردهای سامانه “سپهتن ” است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، دکتر ” عباس آخوندی” در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری از سامانه ” سپهتن” و پاسگاه پلیس راه شریف آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مفتخر شدیم سامانه پایش هوشمند تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی را افتتاح کنیم که توسط این سامانه می توانیم از ناوگان حمل و نقل در لحظه اطلاعات کافی داشته باشیم و ترددها را نیز کنترل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در واقع اگر توسط یک وسیله نقلیه کوچکترین تخلفی صورت بگیرد اطلاعات ثبت و توسط اولین پلیس راه اعمال قانون صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه علاوه بر کاهش زمان سفر در ارتقاء کنترل و نظارت پلیس موثر و کارآمد است و توسط این سامانه می توانیم یک بانک اطلاعاتی در خصوص رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

وی گفت: خوشبختانه این سامانه با هماهنگی پلیس و وزارت راه و شهرسازی تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفت و پلیس از بدو اجرای طرح یعنی اعلام نیازمندی ، طراحی ، نصب دوربین ها و … اقدامات موثری انجام داد.

وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد: این سامانه کارآیی پلیس را برای کنترل و مدیریت جاده ای ارتقاء می دهد و کاهش رفتارهای پرخطر ، افزایش ایمنی مسافر و بار از مزیت های این سامانه است.

دکتر آخوندی در ادامه با اشاره به افتتاح پاسگاه پلیس راه شریف آباد خاطر نشان کرد: نوسازی پاسگاه های پلیس راه در دستور کار است و کارکنان پلیس راه در شرایط سختی چون باد ، باران و برف مشغول خدمت هستند. بنابراین لازم است که از نظر موقعیت فیزیکی در مکانی باشند که هم به لحاظ معماری و هم از نظر مجهز بودن به سیستم های مدرن مطلوب باشد.

وی با اشاره به امضای قرارداد بین نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: متحدالشکل کردن ۵۰ پاسگاه را تا پایان سال در برنامه داریم و احتمالا تعهدی هم در خصوص جایگزینی و نوسازی پاسگاه های فرسوده نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به تلاش های فرمانده ناجا و همکاری مطلوب با وزارت راه و شهرسازی گفت: فرماندهان ناجا به جد پیگیر موضوعات در حوزه ارتقاء ایمنی جاده ها هستند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *