افزايش ايمني مسافر و کاهش رفتارهاي پرخطر مهم ترين مزيت سامانه “سپهتن” / دغدغه فرمانده ناجا در خصوص ارتقاء ايمني جاده ها

وزير راه و شهرسازي با اشاره به راه اندازي سامانه پايش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده اي گفت: کاهش رفتار پرخطر و افزايش ايمني مسافر و بار از مهم ترين دستاوردهاي سامانه “سپهتن ” است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، دکتر ” عباس آخوندي” در حاشيه آيين افتتاح و بهره برداري از سامانه ” سپهتن” و پاسگاه پليس راه شريف آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مفتخر شديم سامانه پايش هوشمند تردد در ناوگان حمل و نقل عمومي را افتتاح کنيم که توسط اين سامانه مي توانيم از ناوگان حمل و نقل در لحظه اطلاعات کافي داشته باشيم و ترددها را نيز کنترل کنيم.

وزير راه و شهرسازي افزود: در واقع اگر توسط يک وسيله نقليه کوچکترين تخلفي صورت بگيرد اطلاعات ثبت و توسط اولين پليس راه اعمال قانون صورت مي گيرد.

وي ادامه داد: اين سامانه علاوه بر کاهش زمان سفر در ارتقاء کنترل و نظارت پليس موثر و کارآمد است و توسط اين سامانه مي توانيم يک بانک اطلاعاتي در خصوص رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومي داشته باشيم.

وي گفت: خوشبختانه اين سامانه با هماهنگي پليس و وزارت راه و شهرسازي تهيه و مورد بهره برداري قرار گرفت و پليس از بدو اجراي طرح يعني اعلام نيازمندي ، طراحي ، نصب دوربين ها و … اقدامات موثري انجام داد.

وزير راه وشهرسازي مطرح کرد: اين سامانه کارآيي پليس را براي کنترل و مديريت جاده اي ارتقاء مي دهد و کاهش رفتارهاي پرخطر ، افزايش ايمني مسافر و بار از مزيت هاي اين سامانه است.

دکتر آخوندي در ادامه با اشاره به افتتاح پاسگاه پليس راه شريف آباد خاطر نشان کرد: نوسازي پاسگاه هاي پليس راه در دستور کار است و کارکنان پليس راه در شرايط سختي چون باد ، باران و برف مشغول خدمت هستند. بنابراين لازم است که از نظر موقعيت فيزيکي در مکاني باشند که هم به لحاظ معماري و هم از نظر مجهز بودن به سيستم هاي مدرن مطلوب باشد.

وي با اشاره به امضاي قرارداد بين نيروي انتظامي و وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: متحدالشکل کردن 50 پاسگاه را تا پايان سال در برنامه داريم و احتمالا تعهدي هم در خصوص جايگزيني و نوسازي پاسگاه هاي فرسوده نيز خواهيم داشت.

وي با اشاره به تلاش هاي فرمانده ناجا و همکاري مطلوب با وزارت راه و شهرسازي گفت: فرماندهان ناجا به جد پيگير موضوعات در حوزه ارتقاء ايمني جاده ها هستند. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *