شکايت 80 درصدي از سايت ها و فروشگاه هاي بدون نماد الکترونيک

سرپرست اداره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا ناجا گفت: حدود 80 درصد شکايت‌هاي ثبت شده در سايت پليس فتا از کسب و کارهاي بدون نماد اعتماد الکترونيک است .

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سرگرد ” حميد کياني ” گفت: نگاهي گذرا به هشدارهاي پليسي در خصوص جرايم اقتصادي که به وقوع پيوسته ، نشان دهنده اين موضوع است که اکثر اين کلاهبرداري ها، از خريداران فضاي مجازي به فروشگاه ها و سايت هايي منتهي مي شود که نماد اعتماد الکترونيک ندارند.

وي افزود: نمادي که مي تواند علاوه بر رونق کسب و کار اينترنتي اعتماد مشتريان را افزايش دهد؛اعتمادي که قطعا در پي آن خريد صورت مي گيرد و اين به مفهوم افزايش درآمدهاي کسب و کار اينترنتي است.

سرپرست اداره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا ناجا ادامه داد: هر چند که هنوز سايت ها و فروشگاه هاي زيادي هستند که فاقد نماد اعتماد الکترونيک در کسب و کارهاي فضاي سايبر فعال هستند و تلاش دارند سهمي از بازار فضاي سايبر را از آن خود کنند.

دريافت نماد اعتماد الکترونيک ، اولين و ضروري ترين ساز و کار کسب و کارهاي اينترنتي

سرگرد کياني دريافت نماد اعتماد الکترونيک را اولين و ضروري ترين ساز و کار کسب و کارهاي اينترنتي خواند و گفت: اگر قرار باشد در فضاي سايبر کسب و کاري راه بيندازيم و به فکر توسعه آن باشيم، بايد قانوني عمل نموده و ضروري ترين ساز و کارهاي اين فضا را که اعتماد مشتريان است دريافت کنيم.

سرپرست اداره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا ناجا اظهار داشت: حتي در کسب و کارهاي فضاي حقيقي نيز متصديان امر به دنبال اعتماد سازي براي مخاطبان و مشتريان خود هستند، چرا که عدم اعتماد مي تواند کسب و کار را چه در فضاي حقيقي و چه در فضاي سايبر محکوم به شکست کند؛ حتي اگر سرمايه گذاري ميلياردي باشد.

شکايت 80 درصدي از سايت ها و فروشگاه هاي بدون نماد الکترونيک

سرگرد کياني با اشاره به اينکه حدود 80 درصد از شکايت هاي ثبت شده کاربران در وب سايت پليس فتا، مربوط به خريد از فضاي مجازي و کسب و کارهاي فاقد نماد اعتماد الکترونيک است، خاطرنشان کرد: اين حجم بالا، نشان از اين دارد که فروشگاه هاي داراي نماد اعتماد الکترونيک ،کمتر مرتکب تخلف مي شوند؛ ضمن آنکه اگر تخلفي از سوي فروشگاه هاي داراي نماد اعتماد الکترونيک صورت گيرد با توجه به ثبت اطلاعات اين افراد براي دريافت نماد به راحتي قابل شناسايي هستند و فرد شاکي به حق و حقوق خود خواهد رسيد.

وي ادامه داد: در خريد از فروشگاه هايي که نشان اعتماد ندارند با توجه به اينکه اطلاعات اين فروشگاه ها در هيچ جا ثبت نشده است به راحتي قابل رد گيري نيستند و چه بسا فرد شاکي نتواند به حق و حقوق خود برسد.

سرگرد کياني از فعالان کسب و کارهاي اينترنتي خواست تا نماد اعتماد الکترونيک دريافت کنند.

وي با بيان اينکه دريافت نماد اعتماد الکترونيک حتما باعث رونق کسب و کارهاي اينترنتي مي شود، افزود: زير ساخت هايي که در کشور براي کسب و کار اينترنتي فراهم شده است نبايد از سوي گروه کوچکي مجرم و خلاف کار زير سوال برود؛ اين امر مي تواند رونق اين بازار را از بين ببرد، لذا خود فعالان بايد به دنبال دريافت نماد اعتماد الکترونيک باشند.

سرگرد کياني در پايان با اشاره به آدرس سايت و ايميل پليس فتا آن را دريچه ارتباطي با شهروندان خواند و افزود: پليس فتا از هموطنان مي خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *