کنترل در لحظه ناوگان حمل و نقل مسافر و بار جاده اي با راه اندازي سامانه “سپهتن” / 2500 دستگاه اتوبوس به اين سامانه مجهز شدند

رئيس پليس راهور ناجا از مجهز شدن 2500 دستگاه اتوبوس به سامانه “سپهتن” خبر داد و گفت: با راه اندازي اين سامانه ديگر نيازي به دفترچه هاي کاغذي ثبت ساعت نخواهد بود و ناوگان حمل و نقل مسافر و بار جاده اي در سراسر کشور به صورت آنلاين مورد کنترل قرار مي گيرند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “تقي مهري” در آيين افتتاح سامانه پايش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي “سپهتن” گفت: تاکنون 2500 دستگاه اتوبوس بين شهري به اين سامانه مجهز شده و با راه اندازي اين سامانه، تمامي اطلاعات ثبت شده روي GPSخودرو از فاصله يک کيلومتر پاسگاه ها قابل رويت و در اختيار مأموران پليس راه قرار مي گيرد.

وي افزود: با راه اندازي اين سامانه ديگر نيازي به دفترچه هاي کاغذي ثبت ساعت نخواهد بود و ناوگان حمل و نقل مسافر و بار جاده اي در سراسر کشور به صورت آنلاين و برخط مورد کنترل قرار مي گيرند .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با اشاره به وضعيت پاسگاه هاي پليس راه کشور گفت: 300 پاسگاه پليس راه در جاده هاي کشور وجود دارد که تا پايان سال، 50 پاسگاه با همکاري وزارت راه و شهرسازي مورد بهره برداري و يا بازسازي قرار مي گيرد.

سردار مهري در مورد تلفات رانندگي گفت: در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 200 نفر در جاده هاي کشور کمتر کشته شده اند.

گفتني است، پيش از سخنان رئيس پليس راهور ناجا ، معاون برنامه ريزي راه ، مهندس ” آدم نژاد” گزارشي در خصوص ويژگي هاي سامانه “سپهتن” ارائه کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *