هفته پليس ايران در مسکو گرامي داشته شد

مراسم گراميداشت هفته نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با حضور شماري از وابستگان و نمايندگان پليس کشورهاي مستقر در مسکو، نهادهاي انتظامي و مقام هاي وزارت امور خارجه و کشور روسيه برگزار شد.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاري ايرنا، مراسم گراميداشت هفته نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با حضور شماري از وابستگان و نمايندگان پليس کشورهاي مستقر در مسکو، نهادهاي انتظامي و مقام هاي وزارت امور خارجه و کشور روسيه در سفارت ايران در مسکو برگزار شد.

در اين مراسم، بيش از 50 نماينده پليس از کشورهاي مختلف از جمله فرانسه، آلمان، لهستان، بلژيک، اوکراين، ژاپن، چک، صربستان و روسيه و همچنين نماينده وزارت خارجه اين کشور حضور داشتند.

“مهدي سنايي” سفير ايران در اين مراسم گفت: پليس جمهوري اسلامي در مبارزه با عوامل ناآرامي در کشور و منطقه نقش تعيين کننده اي دارد؛ ثبات ايران به عنوان جزيره امن منطقه به مدد نيروي انتظامي است که نقش بسيار مهمي در مبارزه با مواد مخدر ايفا مي کند.

سنايي افزود: پليس جمهوري اسلامي يکي از قوي ترين و کارآمدترين تشکيلات نيروي انتظامي در منطقه است که مانع عبور مواد مخدر از ايران به اروپا مي شود.

وي به تلاش هاي نيروي انتظامي در تامين امنيت ايران و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان يک پديده بين المللي اشاره کرد و افزود: پليس ايران کنترل مرزهاي شرقي کشور به طول بيش از يک هزار کيلومتر را با تحمل هزينه هاي هنگفت انجام مي دهد و در اين راه شمار زيادي شهيد داده است.

سفير ايران، تروريسم و افراط گرايي را دو عامل بي ثبات و ناامن کننده و تهديد جدي براي روسيه، ايران و ساير کشورهاي منطقه نام برد و گفت: مسکو و تهران تلاش مي کنند از تمامي امکانات براي جلوگيري از نفوذ تروريست ها به منطقه استفاده کنند.

سنايي گفت: امروزه گروه هاي تروريستي و افراط گرا تحت حمايت برخي کشورها به کشتار مردم مي پردازند که نمونه آن در عراق، سوريه و افغانستان است و بايد به اين کشورها کمک کنيم.

وي درباره روابط ايران و روسيه نيز گفت: همکاري هاي دو کشور طي چند سال گذشته در تمامي عرصه ها پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است.

سنايي با بيان اينکه در امور امنيتي، دفاعي و نظامي مشورت هاي دائمي بين مسئولان دو کشور جريان دارد، اظهارداشت: دبيران شوراي امنيت ايران و روسيه مذاکراتي خوب و گسترده اي درباره امنيت منطقه اي داشته اند.

سفير ايران همچنين به همکاري هاي امنيتي ايران و روسيه در منطقه اشاره و اظهار کرد: براساس موافقتنامه امضاء شده ميان دو کشور که به اجرا در مي آيد، راه هاي مبارزه با مواد مخدر، قاچاق انسان، سلاح و تروريسم و افراط گرايي پيش بيني شده که کمک فراواني به تامين امنيت منطقه کرده و نقش دو کشور را در اين عرصه آشکارتر مي کند.

سرهنگ “فريدون نصيري” نماينده پليس ايران نيز در اين مراسم خطاب به همتايان خود، گفت: هوشياري و هماهنگي تمامي نهادهاي تامين کننده امنيت از جمله نيروي انتظامي سبب شده تمامي تلاش هاي ضد امنيتي عليه جمهوري اسلامي شکست بخورد.

وي افزود: ايران در منطقه خاورميانه که اکنون يکي از پرآشوب ترين دوران خود را مي گذراند، قرار دارد و شرايط مطلوب امنيتي کنوني در جمهوري اسلامي حاصل تلاش هاي نيروهاي نظامي، امنيتي و ناجا است.

نماينده پليس ايران همچنين با عظيم خواندن دستاوردهاي ايران در عرصه مبارزه با ناامني، تروريسم به ويژه عليه قاچاق مواد مخدر و گراميداشت ياد شهداي اين عرصه، تاکيد کرد: تعهد و مسئوليت مشترک جامعه جهاني براي مبارزه با تروريست ها، گروه هاي قاچاق مواد مخدر و افراط گرايي مورد تاکيد جمهوري اسلامي است.

در ادامه اين مراسم، همچنين فيلم پويانمايي از عملکرد نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و فعاليت هاي شبانه روزي براي تامين امنيت نمايش داده شد.

“بوديمير گاييچ” وابسته صربستان در روسيه نيز در حاشيه اين مراسم، ايران را الگوي مهم مبارزه با مواد مخدر در سطح جهاني توصيف کرد.

وابسته صربستان در روسيه با بيان اينکه ايران مبارزه بي امان با مواد مخدر و قاچاقچيان مواد افيوني انجام مي دهد، گفت: هيچ کشوري مانند جمهوري اسلامي تا اين اندازه، موثر با پديده قاچاق مواد مخدر برخورد نمي کند، زيرا سال هاست در مکان نخست جهاني مبارزه با اين مواد قرار دارد و همزمان بالاترين سطح امنيت در منطقه را برقرار کرده که نقش پليس در اين موفقيت بسيار تعيين کننده است./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *