نقش تاثير گزار بازاريان در امنيت رواني جامعه

فرمانده انتظامي استان، با تاکيد بر توانمندي هاي فوق العاده اصناف و در حفظ امنيت جامعه گفت: نقش بازار و کسبه در ايجاد امنيت رواني جامعه مهم و تاثيرگزار است.
به گزارش سادس به نقل ازخبري پليس، سردار خرم نيا در همايش پليس امنيت و اصناف در جمع بازاريان و مسئولان مجامع امورصنفي ضمن تسليت ايام سوگواري امام حسين (ع) گفت: مردم کردستان درک عميقي از جايگاه امنيت در زندگي خود دارند.

وي با اشاره به اينکه مردم قيور و ولايي کردستان در زمان جنگ تحميلي در معرض ناامني بودند گفت: با پايان جنگ به فکر زير ساخت هاي مناسب براي توسعه استان بوديم و مردم غيور اين استان شاهد وجود امنيت در زندگي خود بوده اند.

سردارخرم نيا با اشاره به شعار نيروي انتظامي امسال “همه با هم براي امنيت و آرامش” اظهار داشت: موضوع امنيت در تمام شعارهاي نيروي انتظامي مشترک بوده و هدف ما ترويج اين شعار و برقراري اين مهم توسط مردم است.

نقش کليدي بازاريان در محکوميت رژيم طاغوت

وي به مسئوليت مهم بازاريان به عنوان قشر مهم جامعه در بحث امنيت اشاره کرد و گفت: بازاريان و کسبه در دوران قبل از انقلاب در نابودي رژيم طاغوت نقش کليدي داشتند.

وي به اهميت بازار در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: بازار نقش خود را در تاريخ معاصر در رابطه با وحدت و انسجام و حاکميت دين بر عهده داشته است.

وي تصريح کرد: در زمان جنگ تحميلي يکي از جرياناتي که از رزمندگان اسلام پشتيباني کرده و در محکوميت حرکت هاي استعماري با تعطيلي بازار نسبت به جريانات استکباري نقش مهمي ايفا مي کردند، بازاريان و کسبه بودند.

سردار خرم نيا به اهميت امنيت بازار در ميان مردم اشاره کرد و گفت: امام علي (ع) به عنوان منتصب در بازار کوفه از مردم قيمت ها را مي پرسيده و کنترل را از آنجا شروع مي کرد و شما به عنوان نمايندگان بازار چه در قالب اتحاديه هاي صنفي و اتاق اصناف بايد بدانيد کنترل بازار در امنيت و آرامش جامعه نقش مهمي دارد.

وي از آمار بسيار کم ارتکاب جرم دربين قشر بازاري استان کردستان خبر دادو خاطر نشان کرد: ما به عنوان رصد کننده جرم و سرقت در جامعه، اين مهم را نشانه سلامت بازاريان دانسته و با ورود به ميان بازار و ارتباط با آنها مشکلات و دغدغه هاي موجود را با کمک هم حل و فصل مي کنيم.

فرمانده انتظامي استان کردستان در پايان با اشاره به درخواست هاي مردمي از پليس نسبت به ساماندهي پياده رو هاي سطح شهر که با قرار دادن ويترين مغازه ها، مسير عبور عابر پياده را سد مي کنند افزود: پليس وظيفه دارد درخواست هاي مردم را جمع آوري ، تحليل و با برگزاري جلسات با مجامع امور صنفي نسبت به حل و فصل مشکلات با همکاري بيش از پيش دستگاه ها اقدام نمايد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *