۴ هزار و ۵۰۰ همیار محرم در ۲ هزار هیات مذهبی البرز با پلیس همکاری می کنند

فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به شروع ماه محرم و برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله حسین (ع)، بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ همیار محرم در دو هزار هیات مذهبی با پلیس همکاری دارند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «بخشعلی کامرانی صالح»گفت: همکاری بیش از پیش هیات های عزاداری با پلیس دراین استان موجب بهتر برگزارشدن آئین عزاداری سید و سالار شهیدان است و در این راستا پلیس یاران محرم در هیات های مذهبی کار نظم بخشی در معابر و مکان های عزاداری را برعهده دارند.

وی افزود: هماهنگی و تعامل با کلانتری های محل برای جلوگیری از ترافیک در معابر در زمان حرکت دسته های عزاداری، هماهنگی در استقرار ایستگاه های صلواتی، ارتباط مستمر با پلیس و اعلام موارد تخلف از دیگر وظایف پلیس یاران محرم در هیات های مذهبی است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: لازم است برای پیشگیری از بروز راهبندان، هیات های عزاداری هنگام حرکت در معابر یک بخش از خیابان را برای عبور و مرور وسایل نقلیه باز بگذارند.

وی تصریح کرد: پرهیز از برپایی ایستگاه های صلواتی توسط هیات های مذهبی در معابر و میادین پرتردد نیز نقش بسزایی در پیشگیری از بروز اختلال در عبور و مرور خودروها و ایجاد راهبندان دارد.

سردار کامرانی صالح همچنین پرهیز از ورود به داخل دسته های سوگواری در حال حرکت و توقف منجر به سد معبر و توجه به توصیه های پلیس را از دیگر نکات ضروری دانست که باید شهروندان به آن توجه کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: مسئولان هیات های عزاداری استان موظفند هرگونه حرکت منجر به بی نظمی را بلافاصله به مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *