4 هزار و 500 هميار محرم در 2 هزار هيات مذهبي البرز با پليس همکاري مي کنند

فرمانده انتظامي استان گفت: با توجه به شروع ماه محرم و برگزاري مراسم سوگواري اباعبدالله حسين (ع)، بيش از 4 هزار و 500 هميار محرم در دو هزار هيات مذهبي با پليس همکاري دارند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار «بخشعلي کامراني صالح»گفت: همکاري بيش از پيش هيات هاي عزاداري با پليس دراين استان موجب بهتر برگزارشدن آئين عزاداري سيد و سالار شهيدان است و در اين راستا پليس ياران محرم در هيات هاي مذهبي کار نظم بخشي در معابر و مکان هاي عزاداري را برعهده دارند.

وي افزود: هماهنگي و تعامل با کلانتري هاي محل براي جلوگيري از ترافيک در معابر در زمان حرکت دسته هاي عزاداري، هماهنگي در استقرار ايستگاه هاي صلواتي، ارتباط مستمر با پليس و اعلام موارد تخلف از ديگر وظايف پليس ياران محرم در هيات هاي مذهبي است.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: لازم است براي پيشگيري از بروز راهبندان، هيات هاي عزاداري هنگام حرکت در معابر يک بخش از خيابان را براي عبور و مرور وسايل نقليه باز بگذارند.

وي تصريح کرد: پرهيز از برپايي ايستگاه هاي صلواتي توسط هيات هاي مذهبي در معابر و ميادين پرتردد نيز نقش بسزايي در پيشگيري از بروز اختلال در عبور و مرور خودروها و ايجاد راهبندان دارد.

سردار کامراني صالح همچنين پرهيز از ورود به داخل دسته هاي سوگواري در حال حرکت و توقف منجر به سد معبر و توجه به توصيه هاي پليس را از ديگر نکات ضروري دانست که بايد شهروندان به آن توجه کنند.

فرمانده انتظامي استان البرز خاطرنشان کرد: مسئولان هيات هاي عزاداري استان موظفند هرگونه حرکت منجر به بي نظمي را بلافاصله به مرکز فوريتهاي پليس 110 اطلاع دهند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *