پیشگامی بانک صادرات ایران در اعطای تسهیلات مدد جویان سازمان های حمایتی

بانک صادرات ایران تا پایان شهریور ماه در راستای انجام تکالیف و رسالت های اجتماعی و همگامی با دولت تدبیر و امید بیش از ٢ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت کرده است.

به گزارش  سادس به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و مدد جویان نهادهایی همچون: کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی که در بند (ج) تبصره ١۶ قانون بودجه سال٩۴ به آن تاکید شده است مبلغ ٢ هزار و ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات را در قالب عقد قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال پایدار به معرفی شدگان دو نهاد یادشده اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، این بانک تسهیلات لازم را برای اشتغالزایی، مشاغل خانگی و خود اشتغالی حدود ١٧ هزار واحد اقتصادی را در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات پرداخت کرده و تا پایان مرداد ماه امسال نسبت به پرداخت مبلغ یک هزار و ۶٠١ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان کمیته امداد و ۴۴٣ میلیارد ریال به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی اقدام کرده است.

شایان توجه است، این بانک در جهت اجرایی کردن بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد رونق اقتصادی و بکارگیری ظرفیت و توانمندی بخش های مختلف تولیدی، اختصاص اعتبار به بنگاه های کوچک و متوسط را در دستور کار خود قرار داده است. عملکرد بانک متبوع در این بخش بیانگر پرداخت ١٢ هزار و ١٩٣ میلیارد ریال به یک هزار و ٢٢٧ بنگاه بوده که اقدام راهگشای بانک در این زمینه نقش بسزایی در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سراسر کشور داشته است.

فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با این بانک با تقدیر از مساعدت و همراهی بانک صادرات ایران در ارائه تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف سازمان متبوعش گفت: کمیته امداد با دریافت تسهیلات از بانک صادرات توانسته تاکنون ۱۱۵ هزار طرح اشتغالزایی ایجاد کند که منجر به خودکفایی و خروج ۷۵ هزار مددجو از چرخه حمایتی این نهاد شده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *