کمیته امداد محور اقتدار نظام است/ قشر مرفه در تحولات سیاسی ریزش کرده و معارض نظام شده است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کمیته امداد، محور اقتدار و پایگاه نظام است، با اشاره به ریزش جریان‌های مرفه در تحولات سیاسی نظام بر لزوم تقویت قشر محروم در جامعه تأکید کرد.

به گزارش سادس به نقل از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با هیئت‌امنای کمیته امداد کشور که صبح امروز برگزار شد، گفت: برخی در مقام تضعیف کمیته امداد به‌عنوان نهادی سائل‌پرور و آستان قدس به‌عنوان تشکیلاتی گداپرور هستند، اما این تضعیف‌ها همیشه وجود دارد و باید برخورد مناسبی با آن‌ها صورت بگیرد.

وی کمیته امداد را محور اقتدار نظام دانست و افزود: کمیته امداد صرف‌نظر از رسالت محروم پروری و امدادی، محور اقتدار نظام است چراکه بار انقلاب بر دوش قشر محروم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در تحولات سیاسی نظام جریان‌های مرفه به‌صورت جریان‌های معارض درمی‌آیند، تصریح کرد: اکنون شاهد ریزش آن‌هایی که در بدنه انقلاب بودند، هستیم و عمدتاً این ریزش در قشر مرفه که به نقطه توسعه زندگی رسیده‌اند، مشاهده می‌شود.

علم‌الهدی با بیان اینکه حتی قبل از انقلاب فضاهای مبارزاتی در قشر محروم خلاصه می‌شد، ادامه داد: در آن زمان مرکز مبارزات جنوب شهر بود و اکنون هم با جریان استکبارستیزی که در پیش گرفتیم جریان مرفه جریان معارض نظام شده‌اند.

وی پایگاه نظام را قشر محروم دانست و گفت: اگر این پایگاه به علت فقر ضعیف شود پایگاه نظام از بین می‌رود و کمیته امداد باید این نیروها را حفظ و روزبه‌روز توانمندتر و منسجم‌تر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه آستان قدس بنا به دستورات مقام معظم رهبری وظیفه رفع محرومیت‌ها را دارد، افزود: این دستوری استراتژیک برای حفظ نظام است و عوارض استکبارستیزی ابتدا شامل قشر محروم می‌شود و ضرورت دارد کمیته امداد قشر محروم را برای انقلاب جهت‌دهی کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: آستان قدس فعالیت‌هایی را در جهت محرومیت‌زدایی انجام داده است، اما باید با امکانات کمیته امداد این حرکت سریع‌تر و در همه ابعاد با ابزار مناسب انجام شود تا به‌عنوان جریان ملی درآید.

وی با اشاره به نشست‌های مشترک کمیته امداد و آستان قدس گفت: با توجه به اینکه در اوضاع کنونی قربانی درجه‌یک جامعه محرومین هستند، باید در این نشست‌ها به توسعه کیفی توجه شود و این بدان معناست که امکانات و خدماتی را که به افراد تحت پوشش می‌دهند، با توجه بیشتری صورت بگیرد که هم اثر بیشتری در رفع محرومیت دارد و هم موجب می‌شود به‌واسطه مشکلات اقتصادی افراد محرومی که زیر بار نظام قرار دارند، به‌واسطه این مشکلات از دست نروند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زائرسراهای ارزان‌قیمت خوب و با قیمت‌های مناسبی در اطراف حرم ساخته‌ شده است، افزود: امکانات این زائرسراها مثل هتل‌های ۴ ستاره است و اگر سرکشی کنید، فقرا با بهترین وجه و کیفیت در آن زندگی می‌کنند و این نشان می‌دهد که آستان قدس رضوی هم خیز جدی برداشته است.

علم‌الهدی تصریح کرد: اینکه فقرا را به زیارت می‌آورید، در ساخت‌وسازهای فضای فرهنگی حرم و مشهد بسیار مؤثر است، چراکه این افراد غالباً آدم‌های ارزشی و متدین هستند و اقامت این افراد در اطراف حرم بهترین راه تصفیه فرهنگی اطراف حرم در برابر اقامت افراد بی‌بندوبار در هتل‌های چند ستاره است و این از برکات غیرمستقیم اقامت این افراد است.

تفاهم‌نامه آستان قدس و کمیته امداد برای ساخت ۸ هزار زائرسرا

همچنین قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین آستان قدس و کمیته امداد منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم‌نامه باید حداقل ۸ هزار زائرسرا ساخته شود و در سه محور مسکن، اشتغال و سلامت بررسی‌هایی صورت می‌گیرد.

سیدمرتضی بختیاری گفت: اولویت ما سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و در مرحله بعد استان سیستان و بلوچستان است.

بیمه صددرصدی افراد تحت پوشش کمیته امداد

همچنین مدیرکل کمیته امداد کشور گفت: اکنون تمام افراد ما تحت پوشش بیمه و بیمه تکمیلی هستند و کمیته امداد سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان برای بخش سلامت هزینه کرده است.

پرویز فتاح تصریح کرد: ما دو نوع پوشش‌ داریم؛ افراد تحت پوشش و پوشش تک خدمتی یا چند خدمتی که اولویت و جهت‌گیری‌های ما به سمت همین تک خدمتی و چند خدمتی‌هاست که در موضوع‌های خاص به افراد کمک شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *