آموزش و پرورش، كانون اصلي شناخت آسيب‌هاي اجتماعي است

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر تعامل و همكاري ميان پليس و آموزش‌و پرورش در زمينه آموزش و آگاهسازي دانش‌آموزان و خانواده‌ها، گفت: آموزش‌و پرورش، كانون اصلي شناخت آسيب‌هاي اجتماعي است.

به گزارش خبرگار پايگاه خبري پليس، سردار”علي‌اكبر جاويدان” در مراسم قرائت پيام مهر و در جمع مسئولان استاني و دانش‌آموزان دبيرستان شاهد پسران بيان داشت: اگر تعامل و همكاري ميان پليس و آموزش و پرورش در زمينه آموزش و آگاهسازي دانش آموزان و خانواده‌ها وجود نداشته باشد، جامعه دانش‌آموزي دچار مشكل مي شود.

وي افزود: دانش‌آموزان اميدهاي آينده کشور هستند كه بايستي با فرهنگ سازي صحيح در نهاد مدرسه و خانواده در جهت عمل به قانون تربيت شوند.

سردار جاويدان تصريح كرد: افق‌هاي علم و دانش کشور در آينده مرهون زحمات و تلاش مضاعف شما دانش‌آموزان در اين راه بوده و دانش آموزان مديران آينده اين مرز و بوم هستند.

اين مقام ارشد انتظامي استان آموزش و پرورش را كانون اصلي شناخت آسيب‌هاي اجتماعي دانست و گفت: اگر تعامل و همكاري ميان پليس و آموزش و پرورش در زمينه آموزشي و آگاهسازي دانش آموزان و خانواده‌ها وجود نداشته باشد، جامعه دانش آموزي دچار مشكل مي‌شود.

وي ادامه داد: رويکرد پليس همواره يک رويکرد جامعه‌محور است و همه ما به هر شکل ممکن که مي توانيم، بايد براي رسيدن به يک امنيت پايدار تلاش کنيم.

فرمانده انتظامي گلستان با بيان اينكه کشورهايي به امنيت پايدار دست مي‌يابند که به توسعه پايدار دست يافته باشند،‌ خاطرنشان كرد: توسعه پايدار ايجاد نمي‌شود مگر با توسعه علم و دانش و انجام تحقيقات که در اين راستا مدارس، زمينه ساز وجود علم و فناوري هستند.

وي يکي از نيازهاي حياتي انسان را تامين امنيت و احساس امنيت عنوان كرد و گفت: در تأمين امنيت و آسايش بايستي همه دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي علي‌الخصوص دانش‌آموزان مشارکت داشته باشند که ثمره اين مشارکت، امنيت اجتماعي را در پي خواهد داشت.

جاويدان ابراز داشت: بايد هر شخص خود را يک پليس بداند و در جهت تأمين نظم و امنيت مشارکت داشته باشد و دانش‌آموزان که اميدهاي آينده اين کشور هستند بايستي با فرهنگ سازي صحيح در نهاد مدرسه و خانواده در جهت عمل به قانون تربيت شوند.

اين مقام ارشد انتظامي استان خاطرنشان كرد: بهترين راه ممکن براي ايجاد امنيت و آرامش اين است که هر يک از افراد در اين خصوص احساس مسئوليت کرده و نقش خودشان را در خصوص حفظ و ارتقاء امنيت انجام دهند.

فرمانده انتظامي گلستان يادآور شد:‌ بارور کردن ذهن کودکان و نوجوانان با هدف احترام به قوانين و هنجارهاي جامعه پديده اي نيست که بتوان آن را با يکبار و يا چند بار عملي کرد؛ چراکه اين مهم به همت جمعي و جهادي مسئولان نيازمند است تا با همدلي و همزباني با پليس به نهادينه کردن قانون مداري در جامعه پليس را ياري کنند.

سردار جاويدان در پايان قانونمند بودن و احترام به قانون را يکي از مهمترين و ابتدايي ترين وظايف يک شهروند دانست و گفت: اگر همه ما به اين نکته دقت کنيم و احترام به قانون در کشور ما به ويژه در دوران تحصيل و در بين دانش آموزان نهادينه شود و معيار و ملاک در کارها قرار گيرد، آن زمان مي‌توانيم شاهد بسياري از مشکلات موجود در جامعه نباشيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *