نظارت ناجا بر فعاليت موسسات حفاظتي و مراقبتي

جانشين رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي گفت: ناجا بر موسسات حفاظتي و مراقبتي نظارت كامل دارد و در برنامه‌هاي آينده خود، جايگاه ويژه‌اي براي آنها قرار داده است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “مهدي معصوم‌بيگي” در رژه يگانهاي ناجا و موسسات حفاظتي و مراقبتي مركز انتظام با بيان اينكه پيشگيري از جرم، وظيفه ذاتي و هميشگي نيروي انتظامي است، اظهار داشت: موسسات حفاظتي و مراقبتي از برجسته‌ترين نمودهاي تعامل دو سويه مردم و ناجا در توليد امنيت هستند، اين موسسات بايد همواره توانايي‌هاي خود در سه حوزه شغلي و حرفه‌اي، تجهيزات و حوزه قدرت تحرك و مانور را ارتقاء دهند، به گونه اي که برنامه رژه خودرويي و موتوري با هدف ارزيابي توان تحرك و چابكي اين موسسات برگزار شد كه خوشبختانه نشان از توان مناسب اين نيروها دارد.

وي افزود: نگهبانان محله علاوه بر فراگيري آموزش هاي حرفه‌اي و همراه داشتن تجهيزات متناسب با وظايف محوله، داراي صلاحيت‌هاي لازم و مورد تائيد پليس هستند.

جانشين رئيس پليس پيشگيري ناجا به برنامه هاي ميان و بلندمدت براي توسعه ظرفيت مردمي در توليد امنيت اشاره کرد و گفت: در صدد هستيم زمينه هاي اعتماد بيشتر به نگهبانان محله فراهم شود.

سردار معصوم بيگي، با بيان اينکه نگهبانان محله، محدود به محله‌هاي شهري نيست، گفت: در ماموريت‌هايي كه تامين امنيت نياز به سلاح گرم ندارد و حتي در برخي ماموريت ها مستلزم سلاح گرم است، مي‌توان نگهبانان محله را به کارگيري کرد.

وي، دلايل استقبال نسبتا كمتر از نگهبانان محله را نبود الزام قانوني براي استفاده از اين موسسات و عدم اين باور كه مردم بايد براي امنيت نيز همچون ديگر نيازهاي اساسي خود مشاركت و هزينه كنند، دانست و افزود: از زمان راه اندازي اين موسسات تاکنون، علاوه بر ارتقاء توانايي هاي موسسات مزبور، اطلاع‌رساني و فرهنگ سازي بهتري ميان مردم صورت ‌مي‌گيرد.

گفتني است ، تمرين مشترك يگانهاي ناجا و مركز انتظام با هدف ارزيابي توان، قدرت تحرك و هماهنگي نيروهاي پليس و نگهبانان محله با حضور موسسات خدمات حفاظتي و مراقبتي و يگان‌هاي انتظامي در سطح شهر برگزار شد. /

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *