اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا و نیروی انتظامی/جلوگیری از ورود کالا قاچاق کمک به اقتصاد مقاومتی است

بهترین راه برای فرار از تحریم ها و حرکت، بر مسیر اقتصاد مقاومتی، نهادینه کردن و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی، کمک به تولید کننده و نظارت بر قیمت ها از سوی تولید کننده ها می باشد. زیرا با نظارت بر کیفیت کالای تولید شده و قیمت گذاری منصفانه از ضرر تولید کننده و خریدار جلو گیری و به صورت نا خود آگاه افراد جامعه به سمت خرید کالای ایرانی سوق داده می شود.

سرویس انتظامی سادس: تبلیغ و گسترش مصرف گرایی از یکسو و اتکا به سرمایه داخلی یعنی نفت از سوی دیگر مانع پیشرفت ایران می باشد. پیشرفت در کشورهای مختلف بوسیله یک دوره طولانی کار و تلاش رخ داده است، اتکا به پول وسرمایه های داخلی کشور، کشور را تن پرو می نماید. سرمایه های داخلی نباید صرف خرید موبایل های مدل به مدل یا ماشین های مختلف خارجی گردد. سرمایه داخلی در درجه اول باید حفظ و نگهداری گردد، و سپس صرف ساخت و تولید و آبادانی گردد. یعنی سرمایه خود سبب زیادت سرمایه و افزودن به سرمایه قبلی گردد. به اصلاح کسبه، کسی از سرمایه برای مصارف روزانه خرج نماید گویی جیب می خورد، بدون اینکه چیزی بر بیافزاید. یعنی آنچه در آینده بدان نیاز و امروز باید در راه آبادانی مصرف شود، را صرف خرید کالاهای لوکس و غیر ضروری نماییم.

البته این امر با تغییر در فرهنگ افراد رخ داده است، یعنی سبد ملزومات زندگی را تغییر داده اند، به عبارت دیگر اموری که در زندگی تأثیر گذار نیست وارد سبد نیازهای ضروری نموده اند، هنگامی که از سوی جامعه کالایی ضروری شود، فرد تمام تلاش خود را می نماید تا کالای به ظاهر ضروری را خریداری نماید.

اما اگر به جای افزودن کالاهای لوکس و غیر ایرانی به سبد کالای ملزوم خانگی، خرید کالای ایرانی را ترویج نماییم، در پیش برد اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم بود. اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از آنچه در درون کشور داریم و عدم اتکا به سرمایه داخلی است. بهترین راه حل برای فرار از مشکل تحریم ها نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است. که این مهم با ترویج خرید کالای ایرانی است.

فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی و خارج کردن کالای لوکس از سبد کالای ملزوم خانگی می تواند کمک شایانی به پیشرفت، توسعه و بر سرمایه ایران بیافزاید. از طرفی جلو گیری از وارد شدن کالای قاچاق به اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می نماید. نیروی انتظامی به عنوان محافظ مرزهای کشور این مهم را انجام می دهد. و سالانه از ورود مقدار بسیار زیادی کالای  قاچاق جلو گیری می نماید. جلوگیری از ورود کالای قاچاق به احیای اقتصاد مقاومتی کمک می نماید.

بهترین راه برای فرار از تحریم ها و حرکت، بر مسیر اقتصاد مقاومتی، نهادینه کردن و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی، کمک به تولید کننده و نظارت بر قیمت ها از سوی تولید کننده ها می باشد. زیرا با نظارت بر کیفیت کالای تولید شده و قیمت گذاری منصفانه از ضرر تولید کننده و خریدار جلو گیری و به صورت نا خود آگاه افراد جامعه به سمت خرید کالای ایرانی سوق داده می شوند.

حامد آزادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *