کلاهبرداري با ترفند فروش سيم کارت با اينترنت رايگان

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا با اشاره به اينکه شاهد انواع کلاهبرداري در فضاي سايبر هستيم، گفت: در يکي از شگردهاي جديد، کلاهبرداران سيم کارت هاي معمولي را تا 10برابر قيمت به کاربران مي فروشند.

به گزارش  سادس  به نقل از پايگاه خبري پليس ،سرهنگ دوم “علي نيک نفس” در تشريح شگرد جديد کلاهبرداران اظهار کرد: مجرمان سايبري با تبليغات فروش سيم کارت “رند” و شماره هاي خاص از طريق فضاي سايبر، شبکه هاي اجتماعي، ارسال پيامک و حتي برقراري تماس مستقيم تلفني با افراد، از شهروندان کلاهبرداري مي کنند.

وي افزود: اين مجرمان با ادعاي اينکه شماره هاي “رند” و يا نزديک به شماره کاربر را در اختيار دارند گاهي تا 10 برابر قيمت واقعي سيم کارت از کاربر پول دريافت نموده و در آخر شماره اي متفرقه، غير رند و غير مشابه را به فرد تحويل مي دهند.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا، مهمترين محل تبليغات اين افراد را فضاي سايبر و شبکه هاي اجتماعي عنوان و بيان کرد: ضرورت دارد تا کاربران نسبت به اين موضوع دقت کنند و در صورت نياز به خريد سيم کارت حتما از نمايندگي هاي مجاز اپراتورهاي مخابراتي خريد نمايند تا مورد سوء استفاده قرار نگيرند.

وي افزود : کلاهبرداران براي بالا بردن احتمال فروش سيم کارت خود با ادعاهاي واهي از جمله اينکه سيم کارت داراي ويژگي هايي همچون اينترنت رايگان با قابليت دانلود چندين گيگا بايت است کاربران را به خريد تشويق مي کنند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: در اين ترفند، کلاهبرداران با خريد و فعال سازي اشتراک اينترنتي کم حجم و ارزان قيمت، متقاضيان سيم کارت را فريب داده و سيم کارت را چندين برابر قيمت واقعي آن به فروش مي رسانند.

وي تاکيد کرد : کاربران به هيچ عنوان فريب اين افراد را نخورند و براي خريد سيم کارت “رند” يا شماره خاص فقط بايد منتظر اعلام اپراتورهاي مخابراتي باشند تا در اين حراج ها شرکت کنند و شماره مورد نظر خود را به قيمت واقعي خريداري کنند.

سرهنگ نيک نفس افزود: پليس فتا اخيراً گزارش هاي متعددي در زمينه تماس هاي تلفني تبليغاتي و بازاريابي مرتبط با اين موضوع داشته است که نشان دهنده افزايش فعاليت کلاهبرداران در حوزه فروش سيم کارت است.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا اضافه کرد: در بيشتر موارد هموطناني که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند تمايلي به مراجعه به مبادي قانوني و پيگيري موضوع نداشته اند و در بسياري از موارد پليس و سيستم قضائي نيز از وقوع چنين جرايمي که در سطح وسيع ولي به صورت خرد انجام مي شود، اطلاع ندارند.

وي تاکيد کرد : لازم است افرادي که مورد چنين فريب هايي قرارمي گيرند پليس فتا را از طريق درج گزارش در سايت پليس فتا مطلع نمايند تا از استمرار جرم و کلاهبرداري از ساير هموطنان جلوگيري به عمل آيد.

اين مقام انتظامي يکي از بهترين روش هاي جلوگيري از اين نوع سوء استفاده ها را افزايش آگاهي عمومي، عدم توجه و پاسخگويي به اين تماس هاي فريبکارانه و در نتيجه محدودسازي درآمدهاي کلاهبردارانه از اين نوع دانست.

وي همچنين از رسانه هاي عمومي، اپراتورهاي تلفن همراه و سازمان هاي مرتبط و مسئول خواست تا با انجام وظايف قانوني و مسئوليت هاي اجتماعي خود، مردم و پليس را در کاهش اين گونه فعاليت هاي مجرمانه ياري دهند.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا گفت : پليس فتا از هموطنان درخواست مي‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (سامانه پاسخگويي به فوريت هاي سايبري)، بخش ارتباطات مردمي، گزارش نمايند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *