لزوم برخورد هوشمندانه با نسل جديد/ کاهش مداخله انتظامي با گسترش آموزش هاي همگاني و مشاوره و مددکاري/ فرصت گفتمان را براي جوانان ايجاد کنيم

معاون اجتماعي ناجا با تاکيد بر اينکه در برخورد با دانش آموزان بايد روشمند و هوشمند عمل کرد، گفت: طرح “نظام مراقبت اجتماعي دانش آموزان” اولين گام در راستاي توصيه و فرمايش مقام معظم رهبري (مدظله العالي) براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، است.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “سعيد منتظرالمهدي” در آئين افتتاحيه طرح “نماد” (نظام مراقبت اجتماعي دانش آموزان) تنها راه فائق آمدن بر آسيب ها و پديده ها را پيشگيري از جنس ارتقائي و همچنين پيشگيري رشد مدار در حوزه دانش آموزان دانست و گفت: پيشگيري بايد عالمانه، با برنامه و مستمر باشد.

وي افزود: اهتمام جدي تمام دستگاه هاي مرتبط، همگام بايکديگر و کار تيمي، مي تواند توفيقات بيشتري در اين امر را فراهم کند.

معاون اجتماعي ناجا تصريح کرد: در مواجهه با نونهالان و نوجوانان (دانش آموزان) بايد از ادبيات ترغيب، تسهيل، تشويق، تحسين و تکريم استفاده شود؛ بايستي علاوه بر جلوگيري از فاصله افتادن بين آنها و خودمان، فرصت گفتمان را براي جوانان ايجاد کنيم.

اين مقام ارشد انتظامي با تاکيد بر تفاوت اين نسل و اين قشر با ساير افراد جامعه، گفت: برخورد با اين نسل بايد کاملا روشمند و هوشمندانه باشد و از تمام ساز و کارهاي موجود و شيوه هاي تربيتي و روانشناسي استفاده کرد.

وي خاطرنشان کرد: بايد توجه داشته باشيم که آينده کشور به دست همين نسل است، بنابراين بايستي در حوزه سلامت رواني، جسماني، اجتماعي و معنوي به آنان با مداقه و توجه بيشتر برخورد کرد.

سردار منتظرالمهدي با بيان اينکه بايد جوانان را درک کرده، آنها را شنيد و فرصت گفتمان را براي آنان ايجاد کرد، گفت: اگر آموزش ها متکي بر درمان و با تاکيد بر حوزه آموزش ديني و معنوي باشد، بسيار کارساز خواهد بود.

معاون اجتماعي ناجا با تاکيد بر اينکه مدرسه يکي از ايستگاه هاي مهم در رشد و بالندگي دانش آموزان است که بايد همگان به کمک آن بيايند، خاطرنشان کرد: پليس با تمام توان در خدمت اين عزيزان بوده و آموزش همگاني و مشاوره و مددکاري را همواره وجهه همت خود قرار داده است که اين اقدامات مي توانند مهم ترين اتفاق در پيشگيري از مداخله و مقابله انتظامي باشد که هماره در دستور کار پليس بوده و هست.

دکتر منتظرالمهدي تصريح کرد: اين طرح (نظام مراقبت اجتماعي دانش آموزان) اولين گام در راستاي توصيه و فرمايش مقام معظم رهبري (مدظله العالي) براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، است

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *