برخورد با قاچاقچیان بخصوص دانه درشت ها در اولویت ماموریت های پلیس است

فرمانده انتظامی استان در نشست علمی تخصصی، “قاچاق کالا، رسانه، نظم و امنیت” گفت: برخورد با قاچاقچیان بخصوص دانه درشت ها در اولویت ماموریت های پلیس است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار “اسحاقی” در نشست علمی تخصصی با موضوع قاچاق کالا، رسانه، نظم و امنیت، اظهار داشت: نیروی انتظامی با تشکیل ستاد تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، برخورد با قاچاقچیان بخصوص دانه درشت ها را در اولویت ماموریت های خود قرار داده است.

وی افزود: امروزه در جهت افزایش کیفیت کار هیچ اقدامی در مجموعه نیروی انتظامی شکل نمی گیرد مگر با پژوهش، مطالعه، همفکری و هم اندیشی با بخش های مختلف در مسائل مربوطه.

سردار اسحاقی با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند و بیکاری را افزایش می دهد، اظهار داشت: به منظور تولید اشتغال و ایجاد کسب کار برای جوانان پلیس مصمم است با متخلفان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی داشته باشد.

این مقام انتظامی به قدرت فوق العاده رسانه ها در مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: رسانه ها می توانند با استفاده از ظرفیت های خود در آگاه سازی عموم مردم در استفاده از کالای داخلی و پیامدهای سوء پدیده قاچاق نقش بسزایی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در ادامه پدیده قاچاق را یک مسئله فرابخشی دانست و گفت: باید مجمع ۲۲ گانه که در امر مبارزه با کالای قاچاق دخیل هستند وحدت و تعامل بیشتری باهم داشته باشند .

سردار اسحاقی افزود: برگزاری این نشست علمی و تخصصی ، مقدمه ای برای نشست های زنجیره وار بعدی با حضور مسئولان و ارائه عملکرد و راهکار خواهد بود .

در ادامه این نشست سرهنگ “حاتمی” اثرات سوء قاچاق را در “اقتصاد”، مسائل فرهنگی اجتماعی و سیاسی تقسیم کرد و گفت: اثر سوء قاچاق موجب اخلال در نظم اقتصادی، اخلال در آمار و داده های اقتصادی، تضعیف تولید داخلی، کاهش اشتغال، تضعیف امنیت اقتصادی، کاهش اشتغال ، تخریب ارزش های فرهنگی و اجتماعی، تضعیف اقتدار دولت و کاهش اعتماد مردمی را به همراه دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *