افزايش ضريب مقاومت اجتماعي مردم با اقدامات پيشگيرانه/ امضاء تفاهم نامه پليس مواد مخدر با دانشگاه فردوسي

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا يکي از اصول مبارزه با مواد مخدر را اقدامات پيشگيرانه معرفي کرد و گفت: اين اصل ، ضريب مقاومت اجتماعي مردم را افزايش داده است.

به گزارش سادس  به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “مسعود زاهديان”، در تشريح شرايط ژئوپليتيکي و آسيب هاي ناشي از آن، افغانستان را قطب اصلي توليد ترياک و مواد مشتق آن معرفي کرد و افزود: در سال هاي گذشته رشد توليد ترياک به صورت تصاعدي بوده و سطح زير کشت آن رو به افزايش است و پيش بيني مي شود چهار هزار و 500 تن ترياک از 220 هزار هکتار زمين هاي زير کشت خشخاش برداشت شود.

وي ادامه داد: امروز پليس به دنبال اين است علاوه بر اقداماتي که در حوزه مبارزه با مواد مخدر در مرزها و داخل کشور انجام مي دهد، دانش بنيان عمل کند که در اين خصوص بيش از 250 عضو هيئت علمي دانشگاهي ، با پليس همکاري دارند.

زاهديان اضافه کرد: پليس جمهوري اسلامي ايران در حوزه کشفيات تاکنون اقدامات موثري انجام داده و در ميان مجموعه هاي پليسي دنيا سر آمد است ، تا جايي که در سال گذشته بيش از 200 مقاله علمي به چاپ رسيده و در حوزه هاي مختلف شيمي ، اجتماعي و انتظامي از اجراي 60 پروژه حمايت کرده است .

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در اغلب اتاق هاي فکر پليس، اساتيد دانشگاه مشارکت دارند و بيش از 35 عنوان کتاب توسط پليس انتشار يافته است .

وي يکي از اصول مبارزه با مواد مخدر را اقدامات پيشگيرانه معرفي کرد و گفت: اين اصل ، ضريب مقاومت اجتماعي مردم را افزايش داده که نتايج قابل قبولي نسبت به عمليات انتظامي پليس داشته است.

مهمترين برنامه دشمن در کشور توزيع گسترده مواد مخدر

سردار زاهديان افزود: توزيع مواد افيوني در کشور مهم ترين برنامه دشمن در اين جنگ نرم است که آسيب هاي جبران ناپذيري بر جامعه وارد مي کند.

وي در ادامه با بيان اينکه در کشورهاي همجوار ايران از جمله افغانستان و پاکستان به علت ناامني موجود ، امکان مديريت، کنترل و مبارزه با کشت انواع مواد مخدر وجود ندارد عنوان کرد: هم اکنون توزيع مواد افيوني با شيوه هاي مختلف به کشور ما انجام مي شود.

سردار زاهديان با تاکيد بر اينکه در کشور ما مبارزه با مواد مخدر توسط پليس در ابعاد مختلفي بررسي و با آن مقابله مي شود، تصريح کرد: در اين خصوص وجود زيرساخت هاي مناسب از اهميت ويژه اي برخوردار بوده به طوري که علاوه بر کشف و امحاي مواد مخدر، فعاليت آزمايشگاه هاي تخصصي و شناسايي مواد از ابتداي توليد تا توزيع ، براي پليس اين امکان را فراهم مي کند تا ميزان آلودگي هاي انواع مواد افيوني را شناسايي و با همکاري علوم پزشکي ، نوع درمان آن را مشخص کند.

وي با اشاره به اينکه موفقيت هاي کسب شده در بخش درمان مسموميت هاي ناشي از مواد مخدر به علت حمايت مراکز علمي از پليس مبارزه با مواد مخدر است گفت: مشارکت و پشتيباني مراکز علمي از پليس مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اينکه به عنوان پيشگيري اجتماعي در جامعه مي تواند از بسياري از آسيب ها جلوگيري کند به افزايش ضريب مقاومت مردم نيز کمک قابل توجهي مي کند و از اين جهت ، جمعيت آسيب ديده را کاهش داده و شرايط بهتري براي مبارزه با مواد مخدر در کشور فراهم مي شود.

زاهديان ادامه داد: در راستاي ارتقاي پشتيباني علمي، تفاهم نامه اي با دانشگاه خوارزمي تهران براي افتتاح مرکز رشد مبارزه با مواد مخدر امضاء شده است تا در توليد تجهيزات مبارزه با مواد افيوني و مهندسي معکوس دستگاه هاي موادياب فعاليت هاي فراگير تري انجام شود .

سردار زاهديان با ابراز خرسندي نسبت به سرآمدي پليس ايران در جهان يادآور شد: امروزه ديپلماسي علمي پليس ايران به گونه اي بوده که در خصوص مبارزه با مواد مخدر اقدامات قابل توجهي در حوزه چاپ کتاب ، مقالات علمي و همکاري با نخبگان انجام داده است .

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور به آزمايشگاه هاي پيشرفته پليس در مبارزه با مواد مخدر اشاره و بيان کرد: در اين آزمايشگاه ها خط سير مواد مخدر از توليد تا توزيع بررسي و سيستم پزشکي نيز، برنامه آن را هدايت مي کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *