یکی از مهم­ترین نیازهای کارکنان پلیس، بهداشت و درمان است

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به ماموریت های مختلف و گسترده پلیس در جامعه گفت: امروزه یکی از مهمترین نیازهای کارکنان پلیس موضوع بهداشت و درمان است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “ایرج کاکاوند” در آستانه هفته سلامت و در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی “شهیدصدوقی” یزد خاطرنشان کرد: استان یزد یکی از استانهای امن کشور بوده و این امنیت نیز به سادگی به دست نیامده است.

وی، امنیت کنونی این استان را حاصل تلاش و زحمات شبانه روزی کارکنان نیروی انتطامی و همچنین کارکرد خوب دستگاه های دخیل در امر امنیت برشمرد و گفت: اقدامات خوب سایر دستگاه های امنیتی در پشتیبانی از پلیس، موجب به دست آمدن این امنیت مطلوب در سطح استان شده است.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت های پلیس استان یزد در سال گذشته افزود: رصدی که ناجا از عملکرد پلیس این استان داشته نشانگر وضعیت خوب امنیتی و همچنین ارتقاء در همه شاخص های امنیتی بوده است.

کاکاوند ضمن اشاره به آسیبهای اجتماعی که امروزه جامعه را تهدید میکند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این آسیب ها که ریشه در بسیاری از جرایم دارد بحث قاچاق، توزیع و تبعات سوء مصرف موادمخدر است.

این مقام ارشد پلیس برخورد با این موضوع را جزو اولویتهای اصلی پلیس استان یزد دانست و گفت: با برنامهریزی و تلاش های شبانهروزی ماموران پلیس در سال گذشته شاهد افزایش ۵۱ درصدی کشفیات موادمخدر نسبت به سال ۹۳ و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی کشف نسبت به سال ۹۲ نیز بوده ایم.

سردار کاکاوند “هروئین” را یکی از مواردی دانست که ریشه و ارتباط بسیار نزدیکی با سایر جرایم دارد و افزود: در سال گذشته ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد بیش از دو تن و ۴۰۰ کیلو هروئین کشف کردند.

وی، سختی این کارها را بر دوش ماموران پلیس دانست و گفت: یکی از مهمترین نیازهای امروز کارکنان پلیس موضوع بهداشت و درمان است که این امر از اواخر سال ۹۴ به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به آماده و بهسازی فضا و محیط بهداشت و درمان این استان افزود: پلیس یزد نیازمند یاری، مساعدت و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان در ایجاد یک مرکز مجهز درمانی برای کارکنان است که امیدواریم با تعاملات صورت گرفته در آینده ای نزدیک شاهد به دست آمدن این مهم نیز باشیم.

امنیت یکی از اجزای مهم سلامت است

در ادامه این دیدار دکتر “محمدرضا میرجلیلی” رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد مقوله امنیت و سلامت را دو مقوله جدانشدنی از هم دانست و گفت: نمی توان این موضوعات را از هم جدا کرد اگر یکی از این موضوعات وجود نداشته باشد انجام امور روزمره امکان پذیر نیست.

دکتر میرجلیلی یکی از اجزای مهم سلامت را امنیت عنوان کرد و گفت: امروزه همه، انسان سالم را انسانی می دانند که دارای امنیت است و مقوله امنیت نیز جزء انسان سالم است و این استان که دارای امنیت بالایی است زمینه انجام کار در زمینه سلامت را بهتر فراهم کرده است.

وی، ضمن اشاره به رابطه کاری بسیار نزدیک معاونان دانشگاه با مجموعه پلیس خاطرنشان کرد: پلیس و این دانشگاه یک مجموعه به هم پیوسته هستند که در کنار هم و با کمک یکدیگر به افراد جامعه خدمات رسانی می کنند.

دکتر میرجلیلی بحث سلامت را یک موضوع امنیتی نیز برشمرد و گفت: در تولید سلامت همه نقش موثر و متقابل را دارند و پلیس این نقش را به خوبی ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان پلیس این استان در ایجاد امنیت مطلوب، این امنیت موجود جامعه را از برکت خون پاک شهدا دانست و یاد و خاطره شهدای ناجا را گرامیداشت.

 

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *