کارکنان ناجا معلمان نظم، انضباط و ادب در جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه عملکرد کارکنان ناجا در جامعه با میزان رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ارتباط مستقیم دارد، گفت: کارکنان ناجا معلمان نظم، انضباط و ادب در جامعه هستند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین”ابوالقاسم یعقوبی” در دیدار فرماندهان انتظامی خراسان شمالی ضمن تبریک هفته ناجا و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم از تلاش کارکنان انتظامی استان در زمینه کاهش آسیب ها و رشد فضایل در جامعه قدردانی کرد و افزود: مجموعه نیروی انتظامی بدون داشتن نگاه تبعیض، ایمان قوی و اعتقادات ریشه دار امنیت را در کشور فراهم کردند.

وی به حدیثی از امام حسین(ع) که می فرمایند “انسان مؤمن کسی است که با نیکی به خلق خدا خدمت کند و کرامت مؤمنان را گرامی بدارد” اشاره کرد و بیان داشت: داشتن این نوع نگاه در جامعه پشتوانه خدمت صادقانه است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه امنیت کنونی در کشور مایه افتخار ملت ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: این امنیت نشأت گرفته از داشتن ایمان خالص بوده که در این زمینه در قرآن مجید آمده است «کسانی که ایمانشان با ظلم مخلوط نشده باشد می توانند به امنیت واقعی برسند.»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه عملکرد کارکنان نیروی انتظامی در جامعه با میزان رضایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: کارکنان ناجا معلمان نظم، انضباط و ادب در جامعه هستند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه نیروهای مسلح چشم و بازوی ولایت و رهبری هستند، خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی انتظامی باید با اخلاق نیک، قانون را در جامعه اجرا کند چرا که داشتن اخلاق خوب و گذشت ،تأثیرگذاری در جامعه دینی را افزایش می دهد.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «مجموعه نیروی انتظامی باید اقتدار همراه با رحمت داشته باشد.»، افزود: اقتدار و رحمت دو بالی هستند که نیروی انتظامی می تواند با داشتن آن در اجرای مأموریت های محوله به اوج برسد.

امام جمعه شهرستان بجنورد با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی دارای حکومت ولایی و خدمت در آن افتخار است، افزود: در نظام اسلامی نیروهای مسلح زینت رهبران به شمار می آیند و اطاعت از ولایت مایه افتخار آنان است.

حجت الاسلام یعقوبی، نیروهای مسلح را دژهای نفوذناپذیر دانست و بیان داشت: رخنه دشمنان و سستی دو عاملی هستند که جامعه را ناامن می کند و کارکنان نیروی انتظامی باید با هوشیاری مراقب این دو عامل باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از فضای مجازی به دنبال ناامن نشان دادن کشور هستند تا حربه های خود را اجرایی کنند، ادامه داد: به حمدالله علیرغم این همه تبلیغات با تلاش و هوشیاری نیروهای مسلح امنیت کامل در کشور حاکم است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به سخن امام علی(ع) که می فرمایند «کوچک شمردن دشمنان، آفت ملت قوی و مجموعه توانمند است»، گفت: هر چقدر هم قوی باشیم نباید دشمنان خود را ضعیف تصور کنیم چرا که این مایه تباهی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز در سایه دین و پشتوانه معنوی در جایگاه مرتفع قرار داریم و می توانیم در جهان تمدن بسازیم تصریح کرد: در بستر امنیت برنامه ریزی ها برای توسعه و آبادانی جوامع اجرایی می شود.

سردار”علیرضا مظاهری” فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: فرامین، تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان در اجرای مأموریت های محوله به عنوان وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود می داند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارکنان انتظامی استان در سایه صبر، مقاومت خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و تلاش شبانه روزی کارکنان و صبر و همراهی خانواده آنان توانسته عملکرد مثبتی ارائه دهند، افزود: امنیت حاکم در خراسان شمالی مرهون کمک خداوند، امام زمان(عج)، همراهی مردم، منویات نماینده ولی فقیه، استاندار و نهادهای امنیتی است.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با کمک مرزبانی استان، رؤسای عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات و یگان ویژه اجازه نخواهد داد در راه برقراری نظم و امنیت پایدار، دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و خون شهدا، برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت، مبارزه با سوداگران مرگ، سارقان و ترویج دهندگان فساد و فحشا و کسانی که ارزش های انقلاب را نادیده می گیرند، کوتاهی شود.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: این نیرو تلاش می کند با همراهی و همکاری مردم و مسئولان و با رفع کاستی ها به نقطه مطلوب برسد.

سردار “مظاهری” با اشاره به عملکرد این فرماندهی در نیمه نخست امسال، کاهش ۶۰ درصدی وقوع قتل، کاهش هفت درصدی سرقت های مهم، کاهش ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات درون شهری و ۱۳ درصدی متوفیان تصادفات برون شهری، افزایش ۹۹ درصدی کشف موادمخدر، کشف ۹۷ درصدی جرایم فضای مجازی را از جمله موفقیت های کارکنان انتظامی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته برشمرد.

وی در پایان به امنیت حاکم در مرزهای خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: علیرغم داشتن ۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، با تلاش فرماندهی مرزبانی استان امنیت مطلوبی در مرزهای خراسان شمالی حاکم است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *