ممنوعيت استفاده از گوشي هاي هوشمند براي مسئولان ارشد کشور/ از اقدامات ارتقاء دهنده منافع ملي حمايت مي کنيم

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به مصوبه ممنوعيت استفاده از گوشي هاي هوشمند براي مسئولان کشور گفت: از زمان تصويب اين مصوبه تا عملياتي شدن آن بايد تلفن هاي ويژه اي که ساخت داخل است را جايگزين کنيم.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، دکتر بروجردي در حاشيه بازديد از بخش هاي مختلف پليس فتا با تسليت فرا رسيدن ايام محرم و با تبريک هفته ناجا اظهار کرد: لازم مي دانم از تلاش و زحمات همه فرماندهان و کارکنان نيروي انتظامي در راستاي تأمين و توسعه نظم و امنيت تقدير کنم.

وي با اشاره به بازديد از بخش هاي مختلف پليس فتا افزود: خرسنديم که مطابق فرموده مقام معظم رهبري مبني بر بومي سازي دانش ها ، تحقق اين مهم را در پليس فتا شاهد هستيم. علاوه بر اين امروز بر اطلاعاتمان از اين حوزه و بخش هاي مختلف آن افزوده شد.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: توانمندي هاي ملي ما در حوزه فضاي مجازي در سطح جهاني قابل توجه است و با توجه به اينکه اين فضاي يک ميدان جنگ جديد عليه منافع ملي است هم بايد در بخش پدافندي و هم در حوزه آفندي آماده باشيم.

اين مقام مسئول بيان کرد: يکي از ابعاد کار پليس فتا مقابله با اقدامات تروريستي و تخريبي دشمن مي باشد که خوشبختانه در اين حوزه نيز توفيقات خوب و قابل قبولي داشته است .

دکتر بروجردي با تأکيد بر لزوم تشکيل يک ساختار ملي در حوزه فضاي مجازي تأکيد کرد و گفت: در اين ساختار ملي ارگان هاي مختلف از جمله کميسيون امنيت ملي حضور دارند.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به استفاده مسئولان از گوشي تلفن همراه هوشمند، عنوان کرد: از تلفن هاي هوشمند در سطح وسيعي استفاده مي شود ، شايد براي افراد معمولي کاربري اين گونه تلفن ها خيلي مسئله ايجاد نکند اما براي مسئولان يک تهديد است .

وي تأکيد کرد: به دنبال توليد يک تلفن ملي مصون براي مسئولان هستيم و با توجه به اينکه ممنوعيت استفاده از گوشي هاي هوشمند براي مسئولان مصوب شده در خصوص ساخت و توليد اين تلفن بومي و ملي بايد هر چه سريعتر اقدام شود.

اين مقام مسئول اضافه کرد: اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته و در کميسيون پدافند غيرعامل نيز مطرح شده است و طراحي و ساخت اين تلفن ملي و بومي در حال انجام است.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس خاطر نشان کرد: عليرغم توصيه به ممنوعيت استفاده از گوشي هاي هوشمند توجه به نکات ويژه امنيتي نيز مي تواند مصونيت ايجاد کند. مثلا اين گونه گوشي ها نبايد در جلسات وارد شود.

وي ادامه داد: بايد بسياري از آموزه ها را از طريق رسانه هاي جمعي به ويژه رسانه ملي به افکار عمومي انتقال دهيم.

وي گفت: سازمان هاي اطلاعاتي دشمن و سازمان منافقين به طور مستمر به دنبال رصد تلفن هاي انحرافي و کسب اطلاعات و تخليه تلفني هستند و مسئولان بايد نسبت به اين نکته هوشيار باشند .

دکتر بروجردي در پاسخ به نظر کميسيون امنيت ملي در خصوص فيلترينگ تلگرام، گفت: هر اقدامي که در جهت ايجاد مصونيت براي حفظ منافع ملي است را قبول داريم.

اين مقام مسئول با اشاره به رويکرد کشورهاي پيشرفته و سازنده برخي از اين فناوري ها گفت: کشورهاي سازنده و داراي اين فناوري ها از برخي از تبعات اين فناوري ها آگاه هستند به طوري که شاهد هستيم مسئولان ارشد کشورهايي چون روسيه، فرانسه و … از گوشي هاي آيفون استفاده نمي کنند.

دکتر بروجردي در خصوص ابلاغ مصوبه عدم استفاده از تلفن هاي هوشمند توسط مسئولان بيان کرد: اين موضوع بعد از اينکه رسما اعلام شود مسئولان مربوطه موظف به انجام آن هستند و از زمان تصويب مصوبه تا عملياتي شدن بايد تلفني که ساخت داخل باشد را جايگزين کنيم.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در خصوص شايعاتي مبني بر اقدامات تروريستي در مراسم هايي چون نماز جمعه گفت: داعش و تيم هاي تروريستي مدام به دنبال توطئه هستند و تيم هاي متعددي را هم براي خرابکاري به کشور مي فرستند. اما به فضل الهي و با هوشياري نيروهاي نظامي ، انتظامي و امنيتي در انجام تحرکات ناکام هستند و برخي نيز در اين ميان دستگير شده اند

وي تأکيد کرد: اشراف اطلاعاتي خوبي داريم و هرگونه تحرکي را رصد مي کنيم.

اين مقام مسئول در خصوص تهديدات عربستان نيز توضيح داد: عربستان امروز به دنبال اين است که با استفاده از همه ظرفيت ها در تمام ابعاد به ما ضربه بزند ، براساس اطلاعاتي که وجود دارد حزب منحله دموکرات که سال ها بود فعاليت نداشت با سرنخ هاي عربستان فعال شده اما مطمئنا ره به جايي نخواهد برد. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *