استاندارد سازی رفتار پلیس، تلاشی در جهت توسعه خدمات کیفی به مردم

فرمانده انتظامی استان استاندارد سازی رفتار پلیس را تلاشی برای توسعه خدمات کیفی به مردم عنوان کرد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار” کیومرث عزیزی” در برنامه تلویزیونی رصد شبکه استانی آفتاب مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندان در برون رفت از ناهنجاری های اجتماعی را زمینه ساز ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه کنونی دانست.

وی اضافه کرد: وحدت نظر در تحلیل اهداف ،‌اولویت ها، اصول و راهبردها به منظور دستیابی به یک هم افزایی منسجم در ایجاد امنیت لازمه آن است که دستگاه های متولی نظم و امنیت به ویژه پلیس بتواند مشارکت های مردمی را در امنیت بخشی محیط اجتماعی به شکلی کاربردی نهادینه و اجرایی سازند.

این مقام انتظامی استان بیان داشت: مسئولیت اجتماعی بیان گر این مطلب است که همگان باید نسبت به تحولات اجتماعی افراد جامعه پیرامونی خود حساس بوده و در عرصه فعالیت های اجتماعی هدفمند و در بستر مسئولیت های مختلف اجتماعی، بی تفاوت نبوده و هر یک به وظایف ذاتی خود در راستای حل مشکلات دیگران،عمل نماییم.

سردار عزیزی با بیان اینکه پلیس به جهت سیاست جامعه محوری خود، مدیریت کیفیت در نیروی انتظامی را در دستور کار قرار داده است، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح کیفی سازی خدمات پلیس به مردم از استاندارد و کیفیت بهتری برخوردار شده و تمام فعالیت‌ها به دقت نظارت می‌شود و بازخوردها از انجام این طرح در استان نشان از ارتقاء رضایتمندی عمومی دارد.

وی در ادامه تکریم ارباب رجوع و احترام به حقوق شهروندی را نیز دو مؤلفه بسیار مهم در اجرای این طرح دانست و اظهار داشت: با استاندارد سازی رفتار پلیس توجه به شاخص‌ هایی چون شفافیت و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات و حذف مراحل زمان‌بر، صحت و کاسته شدن از خطای انسانی، فضاسازی و توجه به زیباشناسی و نظارت بر رفتار ارائه‌کنندگان خدمات، انعطاف‌پذیری و در نهایت سرعت‌ بخشیدن به کار مردم پیگیری می شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: پلیس بر این اعتقاد است که با جلب مشارکت مردمی می‌تواند امنیت بهتر و پایدارتری را در جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه که حفظ و توسعه امنیت در جامعه نیازمند هماهنگی و برنامه ریزی است بیان داشت:در همین راستا و به منظور ایجاد و ارتقاء امنیت، تلاش های مفید و موثری نیز انجام پذیرفته که دستاوردهای خوبی را در نیمه نخست سال جاری به دنبال دارد.

کاهش ۵ درصدی سرقت در نیمه نخست سال ۹۵ در مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به عملکرد مجموعه انتظامی استان در ارتقاء‌ اجتماعی به دستاوردهای پلیس از ابتدای سال اشاره و تصریح کرد: در برنامه ریزی مهار سرقت به عنوان یکی از مهم ترین مطالبات شهروندان، در اقدامات اجرایی انجام شده ، میزان سرقت در استان طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود پنج درصد کاهش داشته و میزان کشفیات نیز در مقایسه با وقوع سرقت در حدود ۸۲ درصد بوده است.

کشف سه تن و ۲۶۳ کیلوگرم مواد مخدر
این مقام ارشد انتظامی افزایش ۲۲درصدی کشفیات مواد مخدر و کشف سه تن و ۲۶۳کیلوگرم انواع مواد مخدر را نیز بازخورد اقدامات مقابله ای پلیس استان در حوزه مواد مخدر خواند و گفت:‌در عملیات های پلیس استان در برخورد با معضل مواد مخدر طی سال جاری ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۲۱۹ قاچاقچی و هشت هزار و ۷۳ نفر معتاد و خرده فروش نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی، ارتقاء امنیت اجتماعی، پاک‌سازی نقاط آلوده شهری و روستایی و جمع‌آوری و ساماندهی معتادان و درمان آن‌ها تلاش‌های بسیار خوبی انجام داده است.

سردار عزیزی به برخی دیگر از اقدامات پلیس نیز اشاره داشت و ادامه داد: کشف ۱۹میلیارد تومان کالای قاچاق، توقیف ۱۶۵ دستگاه خودرو و دستگیری ۴۹۹ قاچاقچی از اقدامات دیگر پلیس در نیمه نخست سال جاری است که افزایش ۱۱۶ درصدی کشف را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه داشته است.

صیانت از هویت دینی وملی راهبرد پلیس در حوزه مراقبت و پایش فضای مجازی

وی راهبرد پلیس درحوزه امنیت فضای مجازی را، کاهش مخاطرات در حوزه فعالیت های اجتماعی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملّی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطّلاعات برای پیش‌گیری از فعّالیّت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرّض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه برشمرد.

سردار عزیزی افزود: میزان کشفیات جرایم رایانه ای و سایبری در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشته است و درصد مقایسه ای کشف به وقوع جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۹ درصد بوده که در این حوزه، اقدامات انجام شده ۳۴ درصد از شاخص کشور مطلوب تر بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به بیشترین فراوانی جرایم در حوزه جرایم سایبری خاطر نشان کرد: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز از حساب افراد و نشر اکاذیب بیشترین پرونده های تشکیلی در حوزه پلیس فتا استان در شش ماهه نخست امسال بوده است.

کاهش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری
این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: در حوزه درون شهری کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی ۱۶ درصدی کاهش و در حوزه درون شهری چهار درصد افزایش داشته است که در مجموع متوفیان تصادفات در مقایسه با سال گذشته تغییر نداشته است.

وی خاطر نشان کرد:‌از ابتدای سال تا کنون ۲۴ هزار و ۵۸۰ دستگاه وسایل نقلیه متخلف توقیف شده اند که از میزان ۱۲ هزار و ۲۴ دستگاه خودرو می باشند که به دلیل ایجاد آلودگی صوتی ، عدم ارائه مدارک شناسایی ، سرعت غیرمجاز ، حرکات نمایشی و حرکات حادثه ساز توقیف شده اند.

بیش از ۲۴۸ هزار تماس با تلفن ۱۱۰
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به افزایش ۴ درصدی تماس‌های مردمی با ۱۱۰ گفت:‌ در نیمه نخست سال جاری ۲۴۸ هزار و ۶۵۲ مورد با تلفن ۱۱۰ تماس گرفته شده است که ۱۵۹ هزار و ۲۹۴ تماس منجر به عملیات شده است.

وی تصریح کرد: تماس های عملیاتی در این بازه زمانی بیش از هفت درصد افزایش داشته و از سویی در ارزیابی های کنترلی از عملکرد پلیس استان در ماموریت های ۱۱۰، میزان رضایتمندی شهروندان با افزایشی دو درصدی نسبت به سال قبل در حدود ۹۶ درصد برآورد شده است.

اجرایی شدن ۹۶ طرح پاک‌سازی
فرمانده انتظامی استان مرکزی از برنامه ریزی پلیس استان در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی در مناطق آلوده وجرم خیز خبر داد و با اشاره به اجرای ۹۶ طرح پاک‌سازی در استان گفت: این طرح های عملیاتی به صورت کارشناسی و با نیازسنجی از دیدگاه شهروندان به مرحله اجرا گذشته شد که بازخورد آن موجب افزایش احساس امنیت اجتماعی و رضایت مندی عمومی بوده است.

وی ادامه داد: در این طرح‌ها حدود ۱۱۱کیلوگرم انواع مواد مخدر و ۳۰۵فقره انواع سرقت کشف و بیش از یک هزار نفر در خصوص جرائم مواد مخدر و ۲۴۶ نفر سارق دستگیر شدند.

مصالحه ۸۰ درصدی پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری
فرمانده انتظامی استان مرکزی توجه به تخصصی شدن پلیس در سطوح و لایه های گوناگون و متناسب با نیازمندی های زندگی اجتماعی و تامین نظم و امنیت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ در بخشی از این رویکرد به کارگیری کارشناسان و مددکاران مجرب در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس دنبال می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از شش هزار و ۶۶۷پرونده به مرکز مشاوره و مددکاری ارجاع که در حدود ۸۰ درصد پرونده های ارجاع شده به این مراکز منجر به مصالحه شد.

وی همچنین از برگزاری یک هزار و ۵۱۰ برنامه آموزش همگانی پلیس استان برای کارکنان دولت، مقاطع مختلف تحصیلی، اولیاء و مربیان، دانشجویان و … در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

طرح عملیاتی ۱۹۷ در استان در جهت پاسخگویی به شهروندان

وی با اشاره به عملکرد حوزه دفتر نظارت همگانی پلیس اظهار داشت: طرح عملیاتی ۱۹۷ همه‌روزه با برای پاسخگویی به شهروندان تا ساعات ۱۱ شب در سطح شهر فعالیت دارد و یک گشت ۱۹۷ در سطح شهر فعالیت می کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *