با حضور سرپرست بانک توسعه تعاون ساختمان اداره شعب استان مرکزی افتتاح شد

بانک توسعه تعاون با هدف خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به هم‌وطنان در استان مرکزی ساختمان مدیریت شعب استان و شعبه مرکزی این بانک را با حضور حجت اله مهدیان سرپرست بانک، مدیران ستادی، مسئولان استانی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی افتتاح کرد.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد سرپرست بانک توسعه تعاون در مراسم افتتاحیه ساختمان مدیریت شعب استان مرکزی گفت: این استان به جهت استقرار مراکز علمی و دانشگاهی، وجود مراکز صنعتی متعدد و سهم بالا در شاخص‌های توسعه‌یافتگی، این ظرفیت را دارد که از نظر منابع و تسهیلات و ارائه خدمات، رشد سه‌رقمی را تجربه نماید .
حجت‌الله مهدیان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌شده تسهیلات پرداختی تا پایان سال جاری به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد افزود: سال گذشته بانک توسعه تعاون، ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های تعاونی، اشخاص حقیقی و حقوقی پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی این بانک پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط است افزود: بر اساس اساسنامه، ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به تعاونی‌ها و ۳۰ درصد به افراد حقیقی و حقوقی اعطا می‌شود و در حال حاضر سرمایه فعلی این بانک ۹ هزار میلیارد ریال است که کمبود سرمایه را می‌توان یکی از مهم‌ترین تنگناهای این بانک عنوان نمود.

در ادامه مهندس آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ارتقای ظرفیت و توانمندی‌های بخش تعاونی با هدف افزایش سهم این بخش در اقتصاد ملی را از مهم‌ترین اهداف بانک دانست و افزود: بانک توسعه تعاون از ظرفیت بالایی در جهت حمایت و توانمندسازی تعاونی‌ها، تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان به‌منظور ایجاد اشتغال جدید برخوردار است.

وی افزود: فراهم کردن زمینه‌های عدالت اجتماعی با تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه‌گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع درزمینه‌ی نهادسازی مالی تعاونی‌ها و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه‌ای به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاون کمک می‌کند.

شایان‌ذکر است در این مراسم از آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و مهندس نوشیروان کارشناس تجهیز منابع و ناظر پروژه ساختمان مرکزی بانک در استان تقدیر به عمل آمد.

همچنین در ادامه این سفر سرپرست بانک توسعه تعاون با مهندس افشون معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی در خصوص تأثیر بانک بر رونق تولیدی استان به گفتگو پرداختند و برای افزایش تعامل مطالبی را ارائه نمودند.
گفتنی است ساختمان مدیریت بانک توسعه تعاون کشور در هفت طبقه و سه هزار و ۱۵۶ مترمربع زیربنا، در مدت ۲۰ ماه به بهره‌برداری رسید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *