كاهش 12 درصدي جانباختگان حوادث جاده اي در فارس

فرمانده انتظامي استان با اشاره به كاهش 12 درصدي جانباختگان حوادث جاده اي در استان افزود: البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داريم و بايد همه اقدامات خود را با همكاري ساير نهادهاي متولي اجرايي كنيم.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،با حضور فرمانده انتظامي استان، رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا، شهردار شيراز و جمعي ديگر از مسئولان، همايش فرهنگ ياران ترافيك، همياران پليس، راهوران محله و تقدير از نمونه هاي ترافيكي در شيراز برگزار شد.

در اين مراسم ، سردار “احمد علي گودرزي” فرمانده انتظامي استان طي سخناني ضمن تبريك هفته ناجا، بيان كرد: متأسفانه 68 درصد از متوفيان درون شهري در شيراز به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني به وقوع پيوسته است.

وي با اشاره به كاهش 12 درصدي جانباختگان حوادث جاده اي در استان فارس، افزود: البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داريم و بايد همه اقدامات خود را با همكاري ساير نهادهاي متولي اجرايي كنيم.

فرمانده انتظامي استان فارس در پايان از اقدامات و عملكرد كاركنان پليس راهنمايي و رانندگي استان تقدير و تشكر كرد.

در ادامه، سرهنگ ” داوود قاسميان”رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا گفت: در سطح كشور حدود 15 هزار راهور محله و پنج هزار بازرس نامحسوس اقدامات خود را انجام مي دهند.

وي افزود: طبق آمارهاي موجود در سال 84 با وجود چهار ميليون خودرو ، 27 هزار و 760 كشته در سطح كشور داشته ايم ، اين در حالي است که در سال 94 با افزايش آمار خودروها به 18 ميليون، 16 هزار و 562 نفر در جاده ها كشته شده اند كه كاهش چشمگيري داشته است.

سرهنگ قاسميان گفت: اميدواريم با اين روند و ارتقاء فرهنگ رانندگي در جامعه، آمار كشته شده ها روز به روز كاهش يابد.

در ابتداي اين مراسم نيز سرهنگ ” مصطفي عباسي” رئيس پليس راهور استان ، گزارشي مشروح از اقدامات و عملكرد پليس راهور ارائه داد.

وي هدف از برگزاري اين همايش را ارتقاء فرهنگ سازي پيرامون مسائل راهنمايي و رانندگي و ترافيك اعلام كرد.

سرهنگ عباسي گفت: هوشمند سازي و نصب دوربين هاي كنترل تخلفات در سطح شهر شيراز به صورت ويژه در دست اقدام است.

شايان ذكر است در پايان اين مراسم از نمونه هاي ترافيكي در موضوع ها و بخش هاي مختلف تجليل شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *