کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث جاده ای در فارس

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث جاده ای در استان افزود: البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید همه اقدامات خود را با همکاری سایر نهادهای متولی اجرایی کنیم.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس،با حضور فرمانده انتظامی استان، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا، شهردار شیراز و جمعی دیگر از مسئولان، همایش فرهنگ یاران ترافیک، همیاران پلیس، راهوران محله و تقدیر از نمونه های ترافیکی در شیراز برگزار شد.

در این مراسم ، سردار “احمد علی گودرزی” فرمانده انتظامی استان طی سخنانی ضمن تبریک هفته ناجا، بیان کرد: متأسفانه ۶۸ درصد از متوفیان درون شهری در شیراز به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی جانباختگان حوادث جاده ای در استان فارس، افزود: البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید همه اقدامات خود را با همکاری سایر نهادهای متولی اجرایی کنیم.

فرمانده انتظامی استان فارس در پایان از اقدامات و عملکرد کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی استان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه، سرهنگ ” داوود قاسمیان”رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا گفت: در سطح کشور حدود ۱۵ هزار راهور محله و پنج هزار بازرس نامحسوس اقدامات خود را انجام می دهند.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در سال ۸۴ با وجود چهار میلیون خودرو ، ۲۷ هزار و ۷۶۰ کشته در سطح کشور داشته ایم ، این در حالی است که در سال ۹۴ با افزایش آمار خودروها به ۱۸ میلیون، ۱۶ هزار و ۵۶۲ نفر در جاده ها کشته شده اند که کاهش چشمگیری داشته است.

سرهنگ قاسمیان گفت: امیدواریم با این روند و ارتقاء فرهنگ رانندگی در جامعه، آمار کشته شده ها روز به روز کاهش یابد.

در ابتدای این مراسم نیز سرهنگ ” مصطفی عباسی” رئیس پلیس راهور استان ، گزارشی مشروح از اقدامات و عملکرد پلیس راهور ارائه داد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء فرهنگ سازی پیرامون مسائل راهنمایی و رانندگی و ترافیک اعلام کرد.

سرهنگ عباسی گفت: هوشمند سازی و نصب دوربین های کنترل تخلفات در سطح شهر شیراز به صورت ویژه در دست اقدام است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از نمونه های ترافیکی در موضوع ها و بخش های مختلف تجلیل شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *