127 هزار تخلف رانندگي در تابستان/كاهش 33 درصدي تصادفات فوتي در سمنان

رئيس پليس راه استان از كاهش 33 درصدي تصادفات فوتي و 20 درصدي كشته شدگان اين سوانح در محورهاي استان سمنان در تابستان امسال خبر داد و گفت: رانندگان وسايل نقليه در اين مدت 127 هزار تخلف رانندگي مرتكب شده اند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس سرهنگ “حسن خسروجردي” اظهار داشت: محورهاي مواصلاتي استان سمنان به ويژه جاده بين المللي تهران-مشهد كه بيش از 1000 كيلومتر رفت و برگشت آن در محدوده سمنان قرار دارد، همواره مسير تردد بسياري از مسافران و زائران حرم رضوي است.

وي افزود: از همين رو فرمانده انتظامي استان يكي از ماموريت هاي اصلي خود را خدمت رساني به مسافران و تلاش براي كاهش حوادث و تلفات رانندگي مي داند و در اين حوزه از تمام ظرفيت هاي درون و برون سازماني بهره مي برد.

خسروجردي در ادامه به آمار حوادث رانندگي در محورهاي استان سمنان در طرح تابستانه اشاره و خاطرنشان كرد: در سه ماه تابستان امسال 998 فقره سانحه رانندگي در جاده هاي سمنان رخ داده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از كاهش 9 درصدي برخوردار است.

وي به كاهش 33 درصدي تصادفات فوتي و 20 درصدي كشته شدگان اين سوانح اشاره و تصريح كرد: در 24 سانحه رانندگي منجر به فوت در استان سمنان، 62 تن جان باختند.

وي افزود: در اين بازه زماني 449 سانحه جرحي داشتيم كه 802 نفر مجروح شدند و اين آمار نسبت به سال قبل 13 درصد كاهش يافته است.

به گفته اين مسئول انتظامي بيش از نيمي از سوانح رانندگي به علت بي توجهي به جلو و ناتواني رانندگان در كنترل وسيله نقليه رخ داده است.

سرهنگ خسروجردي از كاهش 5/17درصدي تخلفات و ثبت 127 هزار تخلف رانندگي در سه ماه تابستان در محورهاي استان خبر داد و گفت: سرعت غيرمجاز با 30 هزار و 449 فقره بيشترين تخلف ثبت شده در اين مدت است.

وي افزود: ماموران پليس راه با اجراي طرح هاي ترافيكي مختلف، 456 دستگاه موتورسيكلت متخلف را توقيف كردند.

خسروجردي افزود: 345 دستگاه وسيله نقليه نيز به علت انجام حركات مخاطره آميز توقيف و راهي پاركينگ شدند.

رئيس پليس راه استان سمنان، خواب آلودگي و خستگي رانندگان را علت اصلي سوانح رانندگي در محورهاي استان اعلام و به عموم مردم توصيه كرد: سهل انگاري و عجله در رانندگي هزينه هاي بسياري به بار مي آورد كه در بسياري موارد غير قابل جبران و پشيمان كننده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *