تعبیر عجیب حامی دولت/ هدف از کارت‌های اعتباری حمایت از تولید داخل نیست!

اخیرا دولت شروع به توزیع کارت‌های اعتباری خرید کالا کرده است و شهروندان می‌توانند با دریافت این کارت‌ها به خرید انواع کالا اقدام کنند.

 به گزارش  سادس به نقل از دانشجو، محمدقلی یوسفی اقتصاددان اصلاح‌طلب درباره کارت‌های اعتباری به جهان صنعت گفته است:‌ اخیرا دولت شروع به توزیع کارت‌های اعتباری خرید کالا کرده است و شهروندان می‌توانند با دریافت این کارت‌ها به خرید انواع کالا اقدام کنند. به گفته رییس کل بانک مرکزی هدف از این کارت‌ها تحریک تقاضا در بازار و تا حدودی به جریان انداختن اقتصاد بوده است.

با این وجود متاسفانه به نظر می‌رسد دولت در مورد کارت‌های اعتباری تحت فشار قرار گرفته و به همین علت ندانسته تصمیماتی را در مورد این کارت‌ها اتخاذ کرده است در عین حال مشخص نیست هدف دولت از این کار چیست.در این میان آنچه واضح است، این است که دولت هیچ‌گونه توضیح قانع‌کننده و شفافی در مورد این کارت‌ها ارائه نداده است به عنوان مثال اهداف دقیق این کارت‌ها مشخص و شفاف نیست و شبهات بسیاری در مورد آن وجود دارد.
مثلا منابع تامین اعتبار کارت‌ها معلوم نیست و همچنین باید منتظر ماند تا دید اگر هدف از این کارت‌ها حمایت از خرید کالاست تا چه اندازه واردات تحت تاثیر قرار می‌گیرد. ولی آنچه مشخص است، این است که نمی‌توان از این کارت‌ها برای افزایش تولید استفاده کرد چراکه اگر هدف، حمایت از تولید بود در این صورت بهتر بود خود تولید را مستقیما مورد حمایت قرار داد. در این بین اگرچه کارت‌های اعتباری اینچنینی سال‌هاست در سایر کشور‌ها رواج دارد اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هرگونه فرهنگ و آموزشی که از کشور‌های پیشرفته به کشور خود وارد می‌کنیم در کشور ما نیز به همان صورت نتیجه دهد به‌خصوص اینکه ما قوانین خود را نیز وارد می‌کنیم و همه چیز بازیچه مقتضیات روز و سیاست‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه، نتیجه مورد انتظار ما حاصل نمی‌شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *