حضور معتادان در جامعه مصداق نقض امنیت/ نیروی انتظامی در دو عرصه امنیت مرزها و امنیت اجتماعی فعال است

هر دولت و حکومتی بدنبال رشد اقتصادی و امنیت اجتماعی است، یعنی با وجود این دو سازندگی و توسعه اقتصادی صورت می گیرد. در ایران با توجه به وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا، شرایط رشد، توسعه اقتصادی و آبادانی برای دولتمردان فراهم تر است. زیرا آن ها دغدغه امنیت و مسائل مربوط به آن را ندارند.

سرویس انتظامی سادس: امنیت، دارای دو عرصه است، بخشی از آن، مربوط به تهاجمات خارجی و محافظت از مرز های یک کشور است و بخش دیگر آن امنیت جانی ومالی در جامعه می باشد. غرب به دنبال از بین بردن امنیت در هر دو عرصه یم باشد. او با ایجاد نا امنی در خاورمیانه به اهداف سیاسی و اقتصادی خود می رسد. کشورهای خاورمیانه هم به جهت امنیت اجتماعی دچار مخاطره هستند، و هم امنیت مرزهای جغرافیای. نعمت امنیت در هر دو عرصه برای جامعه ایران به اتمام رسیده است. زیرا با حضور نیروی های مومن و مخلص انتظامی در مرزها، امنیت مرزی تا حد بالایی تأمین شده است و همچنین حضور نا ملموس نیروی انتظامی در جامعه امنیت را بیش از پیش تأمین نموده است. زیرا حضور ملموس نیروی انتظامی سبب ایجاد رعب و ترس در میان مردم می گردد. نیروی انتظامی با حضور در همه عرصه و یک رنگ نشان دادن خود با مردم، از رعب کاسته است.

یکی از موارد نقض امنیت وجود معتادان و بزهکاران این چنینی است. زیرا حضور چنین اشخاصی در جامعه از یک سو باعث اشاعه اعتیاد و بزهکاری است و از سوی دیگر سبب ایجاد ناامنی می شود. شخص معتاد و ولگرد در خیابان ها، برای امرار معاش خود به هر کاری دست می زند، این سبب افزایش دزدی است. از طرفی حضور او در جامعه و بیماری هایی که به همراه دارد سبب نا امنی جانی برای کودکان و زنان می باشد. نیروی انتظامی بوسیله راهکارهای اساسی عده ی زیادی از این افراد را جمع آوری نموده است. پیشنهادی که در این عرصه می توان بیان کرد، تشکیل کارگروه های مشترک بین شهرداری و نیروی انتظامی و همکاری این دو ارگان می توانند به نتایج مفیدی در جهت ریشه کن کردن پدیده اعتیاد برسند، و سامان بخشی به امور معتادان نیز مورد طرح و بررسی دقیق و سریع قرار بگیرد. زیرا جمع آوری و بر خورد با افراد معتاد از جمله امور مربوط به زیبا سازی شهری است. زیبا سازی شهر یکی از وظایف شهرداری است. همکاری در چنین اموری از موازی کاری و انجام کارهای بیهوده جلو گیری می نماید و راه را در رسیدن به اهداف هموار می نماید.

حامد آزادی

 

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *