مردم درك عميقي از امنيت و آرامش دارند و خود صاحب امنيتند// رضايتمندي 97 درصدي مردم از پليس110

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر نقش مشاركت‌هاي مردمي در تامين امنيت گفت: مردم درك عميقي از امنيت و آرامش دارند و خود صاحب امنيت جامعه هستند.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، ‌سرهنگ”علي‌اكبر جاويدان” در نشست با خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي، رويكرد حاكم بر برنامه هاي هفته ناجا را افزايش سطح ارتباطات و تعاملات با مردم دانست و گفت: برنامه‌هاي هفته نيروي انتظامي، نشان از رويكرد جامعه‌محوري پليس است.

وي با تاكيد بر نقش امنيت در زندگي انسان، گفت: نقش امنيت در زندگي بر كسي پوشيده نيست و پيشرفت و توسعه كشور در گرو امنيت حاكم بر جامعه است.

سرهنگ جاويدان، صاحبان اصلي امنيت در جامعه را مردم آن جامعه دانست و بيان داشت: حمايت و پشتيباني مردم از خادمان خود در نيروي انتظامي موجب ارتقاء امنيت در جامعه خواهد شد.

وي، پليس را بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري«يار مهربان و مظهر اقتدار ملي» عنوان كرد و افزود: اقتدار پليس نشات گرفته از اعتماد مردم است و اعتماد مردم نيز بزرگترين سرمايه پليس است.

فرمانده انتظامي گلستان در ادامه از اجراي بيش از 120 برنامه در طول هفته نيروي انتظامي خبر داد و گفت: ‌هفته ناجا امسال با شعار”همه با هم براي امنيت و آرامش” از نهم مهرماه با حضور در ميعادگاه‌هاي نماز جمعه و ايراد سخنراني آغاز و تا پانزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وي گفت: شعار هفته ناجا مفاهيم زيادي در دل خود دارد و اين شعار نه تنها براي هفته نيروي انتظامي بلكه در كل برنامه هاي نيروي انتظامي استان در طول سال به عنوان يك راهبرد ديده خواهد شد.

فرمانده انتظامي گلستان ادامه داد: شركت در نماز جمعه، ديدار با علما و مراجع، ديدار با نماينده ولي فقيه در استان، ديدار با استاندار،‌ ديدار و دلجويي از خانواده معظم شهداء،‌ نشست با نخبگان حوزه نيروي انتظامي،‌ مسابقات ورزشي، تجليل از همكاران و بازنشستگان و اجراي صبحگاه مشترك از جمله برنامه‌هايي است كه در طول هفته نيروي انتظامي در استان گلستان خواهيم داشت.

جاويدان با بيان اينكه طرح مردم ياري و خدمات درماني در روستاهاي مرزي را در طول هفته نيروي انتظامي در استان گلستان خواهيم داشت، تاكيد كرد: در نخستين روز از هفته نيروي انتظامي و در محل هاي برگزاري نماز جمعه، اكيپ پزشكي در محل نماز جمعه مستقر خواهيم داشت تا به نمازگزاران خدمات پزشكي رايگان ارائه دهند.

وي با بيان اينكه پروژه هاي عمراني مختلفي در طي هفته ناجا در استان گلستان افتتاح خواهد شد، ‌گفت: بعد از مراسم صبحگاه مشترك در مكان صبحگاه ستاد فرماندهي، با توجه به اتمام رسيدن پروژه يادمان شهيد گمنام با حضور مسئولان استاني اين يادمان را افتتاح خواهيم كرد.

جاويدان با بيان اينكه در طي هفته نيروي انتظامي ملاقات‌هاي مردمي را تدارك ديده ايم، افزود: در طول هفته و با حضور در دفتر 197 از نزديك به روند خدمت رساني مردم نظارت و مشكلات آنها را خواهيم شنيد.

اين مقام ارشد انتظامي استان در ادامه به تشريح عملكرد انتظامي استان در 6 ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: تشكيل دو هزار و 267 فقره پرونده در اين بازه زماني و كشف بيش از 97 ميليارد و 66 ميليون ريال كالاي قاچاق با به كارگيري تمامي نيروها و امكانات ‌بخشي از موفقيت‌هاي پليس آگاهي استان در نيمه نخست امسال است.

وي ادامه داد: همچنين با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال جاري، 32 باند توزيع موادمخدر در سطح استان شناسايي و متلاشي شد.

فرمانده انتظامي استان گلستان اضافه كرد: طي اين مدت بيش از 2 تن و 535 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد كه كشف اين مقدار مواد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 122 درصد رشد داشته است.

جاويدان در ادامه با اشاره به افزايش چشمگير جرايم فضاي مجازي، بيان داشت: طي 6 ماهه نخست سال جاري، کشف جرايم فضاي مجازي در گلستان با تلاش كارشناسان پليس فتا، 110 درصد افزايش داشته است.

وي همچنين تصريح كرد: در نيمه نخست امسال با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي پليس آگاهي و اجراي طرح‌هاي مختلف پليسي، 76درصد سرقت‌هاي به‌وقوع پيوسته در سطح استان كشف شده است.

سرهنگ جاويدان با بيان اينكه در 6 ماهه نخست سال جاري، 269 هزار و 947 شهروند گلستاني با مركز فوريت‌هاي پليس 110 تماس برقرار كردند،‌ اضافه كرد: برقراري اين تعداد تماس در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.

اين مقام ارشد انتظامي استان تاكيد كرد: رضايتمندي 97 درصدي مردم گلستان از عملكرد پليس 110،‌ كسب موفقيتي بزرگ براي انتظامي استان در نيمه نخست سال جاري است.

فرمانده انتظامي گلستان به عزم راسخ پليس و دستگاه‌ قضائي در برخورد با پديده زمين‌خواري نيز اشاره كرد و گفت: در همين راستا با تشكيل تيمي وي‍ژه در اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي، برخورد با زمين‌خواري به صورت ويژه دنبال مي شود.

سرهنگ جاويدان به كشف 33پرونده زمين‌خواري در نيمه نخست امسال توسط ماموران با همكاري دستگاه قضائي و اداره كل منابع طبيعي در سطح استان اشاره كرد و گفت: 250 ميليارد و 772 ميليون ريال،‌ ارزش ريالي اراضي ملي مي‌باشد كه از سودجويان در اين مدت خلع يد شده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *