ضرورت تخصصي و حرفه اي شدن پليس به موازات تغيير در عرصه هاي مختلف زندگي

فرمانده انتظامي استان با تاکيد بر ضرورت تخصصي و حرفه اي شدن پليس به موازات تغيير عرصه هاي مختلف زندگي، گفت: مشارکت آحاد جامعه با پليس، حاکي از درک عميق مردم از نعمت امنيت است.

به گزارش  سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “مسعود خرم نيا” در برنامه تلويزيوني “به ياني باش” استان کردستان ضمن تقدير و تشکر از همراهي مردم با پليس، گفت: ارتباطات مردم با پليس حاکي از درک عميق و بالاي مردم غيور و انقلابي کردستان از نعمت امنيت است.

فرمانده انتظامي کردستان گفت: امنيت يک نعمت بي بديل و بدون جايگزين است و نيروي انتظامي مسئوليت مستقيم امنيت شهروندان را برعهده دارد.

وي به فرمايشات فرماندهي معظم کل قوا که “نيروي انتظامي آبروي نظام و حاکميت است”، اشاره کرد و افزود: فرمايش گوهربار امام، دلالت بر امنيت دارد که کارکنان خدوم ناجا مسئول برقراري نظم و امنيت در جامعه هستند.

مردم رکن اصلي امنيت در جامعه

فرمانده انتظامي استان کردستان، از مردم به عنوان رکن اصلي امنيت نام برد و گفت: نيروي انتظامي محور و متولي برقراري نظم و امنيت در جامعه است اما اگر حمايت و همراهي افكار عمومي با پليس وجود نداشته باشد، تلاش‌هاي پليس به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.

سردار خرم نيا با اشاره به اينکه استان کردستان در سنوات گذشته به دليل ناامني هایی که دشمنان و بدخواهان براي اين مردم ولايت مدار بوجود آوردند طعم تلخ و آثار زيانبار وسوء ناامني را احساس کردند، بيان داشت: امنيت بي نظير و بي بديل استان در سايه تعامل، حمايت و همراهي اقشار مختلف جامعه با پليس به دست آمده است و مردم فهيم و قانومند استان، قدردان اين تلاش هاي مجاهدگونه پليس هستند.

وي افزود: همچنين دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي به صورت شبانه روزي و همدوش با نيروي انتظامي، در راستاي برقراري نظم،امنيت و آرامش در سطح جامعه تلاش مي کنند.

تخصصي و حرفه اي شدن پليس به موازات تغيير عرصه هاي مختلف زندگي

فرمانده انتظامي استان کردستان به کارآمدي پليس اشاره کرد و ادامه داد: پليس امروز به موازات تغيير در عرصه هاي مختلف زندگي، مسايل و معضلات اجتماعي، با نگاه علمي و همه جانبه با تخصصي شدن برخورد کرده و بر روند آسيب ها، انحرافات و آشفتگي هاي اجتماعي اشرافيت دارد.

سردار خرم نيا تصريح کرد: تغييرات اجتماعي به وقوع پيوسته در زندگي اجتماعي، متضمن پيچيدگي هايي بوده که ديگر نمي توان از يک واحد يا فرد پليس انتظار داشت تا بر تمام اتفاقات در حوزه هاي مختلف اشراف و آگاهي داشته باشد بنابراين تخصصي شدن و حرفه اي شدن پليس ضرورتي انکار ناپذير است.

وي به فضاي مجازي و جرائم اين حوزه و نيز فعاليت پليس فتا اشاره کرد و گفت: اين پليس بکارگيري نيروهاي متخصص، رصد فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي را دردستور کار خود قرار داده است؛ اين پليس اقدامات بازدارنده و پيشگيرانه خود را در راستاي برخورد قانوني با جرايم فضاي سايبري طبق قانون انجام خواهد داد.

اين مقام ارشد انتظامي استان کردستان گفت: دشمنان، دين و خانواده ما را مورد هدف قرار دادندو برنامه جامع و کاملي را تدوين و در حال اجرا دارند که يکي از آن برنامه ها ي مخرب و خطرناک نظام سلطه و استکبار، بحث جنگ نرم و موضوع فرهنگي است.

سردار خرم نيا تصريح کرد: شبکه هاي اجتماعي، موضوعات جذاب و غير فرهنگي را براي به انحطاط کشيدن جوانان در حوزه هاي مختلفي نظير دين، اخلاق، فرهنگ به اشتراک گذاشته اند.

فرمانده انتظامي کردستان تاکيد کرد: خانواده ها به عنوان اولين و مهم ترين رکن در جامعه مي توانند با آموزش هايي که از مجاري مختلف و پليس در راستاي تهديدات فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي و پيشگيري دريافت مي کنند نظارت بر فرزندان را بيشتر و خطوط قرمز را مشخص کنند.

وي تاکيد کرد: در رويکرد جامعه محوري، پليس در تعامل با اکثريت قريب به اتفاق جامعه عليه ناهنجاري ها ي اجتماعي، جرم و بزهکاري بسيج مي شود.

مردمي بودن، محور برنامه هاي هفته ناجا

سردار خرم نيا به شعار هفته ناجا با عنوان ” همه با هم براي امنيت و آرامش” و اقدامات پليس کردستان در اين هفته اشاره کرد و افزود: از لحاظ كمي و كيفي بيش از 100 برنامه براي اين هفته تدارك ديده شده که در اولين روز هفته با حضور کارکنان در ميعادگاه نماز پرشکوه جمعه و سخنراني فرماندهان در سطح استان آغاز و پانزدهم مهر ماه با مراسم غبارروبي و تجديد ميثاق با شهداء وراه شهداء به پايان خواهد رسيد.

فرمانده انتظامي استان کردستان در پايان ضمن قدرداني از زحمات کارکنان خدوم ناجا و همراهي خانواده هاي آنان در جهت برقراري نظم وامنيت با اشاره به اينکه برنامه هاي هفته نيروي انتظامي به سمت و سوي مردم محوري گرايش دارد از تعامل و همکاري شهروندان و نهاد ها و دستگاه هاي متولي نظم وامنيت خصوصا صدا وسيما در انعکاس برنامه ها تقدير و تشکر کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *